Aktuality - strana 217

V Hrušovanech u Brna zateplili školu, ale bez vzduchotechniky. Místo úspory teď musí pravidelně větrat. Nejen že úspor nedosáhli, ale ještě budou doplácet. A zdaleka nejsou jediní, kdo má problémy.
Vydáno: 15. 08. 2018
Přes 100 nadaných žáků a jejich pedagogů hudebních i výtvarných oborů základních uměleckých škol z celé České republiky zamíří poslední srpnový víkend do Kroměříže, kde se zúčastní prvního intenzivního pracovního setkání v rámci programu MenART. Roční stipendijní program Nadačního fondu Magdaleny Kožené má za cíl podpořit vyhledávání, rozvoj a podporu mladých talentů a inspirovat jejich učitele. Do spolupráce se v prvním roce programu zapojilo v roli mentorů devět uznávaných a úspěšných umělců, kteří se v nebývalém rozsahu podělí o své zkušenosti a budou i zasvěcenými rádci při dalším uměleckém směřování jak žáků, tak jejich pedagogů.
Vydáno: 14. 08. 2018
Grazianu Boscato, psycholožku, poradkyni a ředitelku poradenského centra ve francouzském Štrasburku, jsem měla možnost poznat v rámci evropské sítě Euroguidance, kde jsme spolu úzce spolupracovaly na mezinárodní úrovni. Vážím si jejího přínosu pro rozvoj mezinárodní dimenze v poradenství a toho, nakolik se snaží přispívat k přenosu zkušeností v oblasti kariérového poradenství mezi evropskými zeměmi.
Vydáno: 13. 08. 2018
Interaktivní výstavu „Rok 1968 a české školství a knihovnictví“ k 50. výročí srpnových událostí roku 1968 otevře Národní pedagogické muzeum a knihovna J. A. Komenského v Praze pro veřejnost 21. srpna 2018 ve 13.00 hodin. Elektronická výstava v Jeruzalémské 12, Praha 1 přibližuje toto historické období a jeho dopad prostřednictvím knih a dokumentů z oblasti školství, kultury a knihovnictví.
Vydáno: 10. 08. 2018
Už za necelý měsíc, přesně 5. až 7. září 2018, bude jihomoravská metropole Brno hostit jednu z důležitých událostí sezóny všech personalistů – konferenci, která se bude zabývat tématy odměňování, homeworkingu a strašáku GDPR v dennodenní práci každého personalisty. Mezi přednášejícími budou nejen předsedové krajských soudů, ale rovněž soudci Ústavního, Nejvyššího i Nejvyššího správního soudu ČR, zástupci ministerstva školství, vnitra i financí.  
Vydáno: 09. 08. 2018
V rámci aktuálního projektu vyvíjíme diagnostickou metodu pro posouzení adaptivního chování u dětí ve věku 5 až 15 let (do 15 let a 11 měsíců). Ta hodnotí samostatnost dítěte a jeho schopnost zvládat nároky každodenního života. Jde o posouzení např. schopnosti sebeobsluhy, komunikace nebo sociálního chování. V rámci každé oblasti učitel hodnotí, nakolik u vybraného žáka zmíněné chování či dovednost běžně pozoruje a také zda je vykonává samo nebo pro zvládnutí potřebuje dopomoc. V aktuální studii bychom potřebovali získat odpovědi od několika stovek učitelů.
Vydáno: 09. 08. 2018
Upozorňujeme na text Michaely Těšínské, který vyšel na webu České Pozice a věnuje se zlepšení kvality škol. Celý text, který vyšel 24.7., najdete ZDE.
Vydáno: 08. 08. 2018
České školství prošlo v posledních 100 letech řadou reforem, které odrážely nejen technický a společenský pokrok, ale i politický vývoj země. 
Vydáno: 08. 08. 2018
Analýza vytvořená v rámci realizace individuálního projektu systémového Komplexní systém hodnocení popisuje národní systémy, nastavení i specifika při získávání a následném vyhodnocování empirických dat z oblasti školství a vzdělávacích soustav. 
Vydáno: 08. 08. 2018
Analýza je vstupním analytickým dokumentem vytvořeným v rámci individuálního projektu systémového Komplexní systém hodnocení a popisujícím disponibilní data využitelná pro analýzy v oblasti vzdělávání.
Vydáno: 08. 08. 2018
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy nesouhlasí s některými závěry kontrolní zprávy Nejvyššího kontrolního úřadu, která se věnovala rozdělování veřejných peněz na výzkum, vývoj a inovace. MŠMT prostředky rozdělovalo transparentně, přičemž při rozdělování finanční podpory vždy postupovalo zcela v souladu se zákonem o podpoře výzkumu a vývoje.
Vydáno: 07. 08. 2018
Publikujeme text, který popisuje trend narůstajícího počtu studentů vysokých škol. Zároveň upozorňuje, že vysoké školy jsou stejně jako ostatní úrovně školského systému stále významně podfinancované. Text vyšel 28. 7. na webu seznamzpravy.cz.
Vydáno: 07. 08. 2018
Plány na otevření soukromých alternativních škol se pár týdnů před začátkem nového školního roku mění. ScioŠkola letos neotevře vůbec, Lesní škola zase nestihne postavit zázemí.
Vydáno: 06. 08. 2018
Od začátku srpna jsou v německé metropoli všechny obecní jesle a mateřské školy zdarma. V pondělí o tom rozhodla berlínská vláda. Poplatky postupně mizí i v dalších spolkových zemích, ve velkých městech je však školek zoufalý nedostatek, informuje rozhlasová stanice Deutsche Welle.
Vydáno: 06. 08. 2018
Od roku 2012 je možné, aby dítě v Česku navštěvovalo střídavě dvě základní školy. Toto opatření se týká situace, kdy bylo svěřeno do střídavé péče obou rodičů. Při patrně nejběžnější frekvenci střídání jednou za týden je dítě každý týden v jiné škole. Kladl jsem si otázku, kdo z činitelů s touto možností přišel.
Vydáno: 03. 08. 2018
Od září mají francouzští žáci a studenti při cestě do školy na výběr. Buď svůj mobil, smartphone, tablet nebo chytré hodinky nechají doma, nebo je vypnou. Střední školy pak mohou kompletní zákaz uplatnit také, nebo jen částečně.
Vydáno: 01. 08. 2018
Historický úspěch české reprezentace… Kdyby to tak mohl být začátek zprávy ve sportovní rubrice. Ale tato informace oslavuje šikovné české vědce. Na jubilejním padesátém ročníku Mezinárodní chemické olympiády Česko obsadilo čtvrtou příčku v žebříčku národů.
Vydáno: 31. 07. 2018
Srpen – prosinec 2018
Vydáno: 31. 07. 2018
 Diplomová práce ministra školství, mládeže a tělovýchovy Roberta Plagy byla zkontrolována systémem na odhalování plagiátorství Turnitin, přičemž práce jednoznačně obstála. O kontrolu požádal ministr Mendelovou univerzitu v Brně, kde diplomovou práci psal i obhajoval.
Vydáno: 30. 07. 2018
Dětem nejvíce prospívá, pokud mohou chodit do školky na pár hodin denně. Jsou pak zralejší pro školu, zjistily rozsáhlé německé studie. Platí to i pro dvouleté děti, především ty ze znevýhodněného prostředí. Naopak prodloužená otevírací doba školek může jejich sociální a emocionální vývoj brzdit.
Vydáno: 27. 07. 2018