Analýza zahraničních systémů sběru dat

Vydáno: 1 minuta čtení

Analýza vytvořená v rámci realizace individuálního projektu systémového Komplexní systém hodnocení popisuje národní systémy, nastavení i specifika při získávání a následném vyhodnocování empirických dat z oblasti školství a vzdělávacích soustav. 

Snahou je nalézt takové prvky ze zahraničních systémů, které by byly více či méně aplikovatelné v prostředí českého vzdělávacího systému a jeho evaluace. Důraz je přitom kladen na prvky jako longitudinální studie, reprezentativní testování žáků či jiná zjišťování v oblasti vzdělávání a propojování národních dat z testování a zjišťování s daty mezinárodních šetření typu PISA, PIRLS, TIMSS apod. Cílem této analýzy je poskytnout náhled na příklady dobré praxe evaluace vzdělávacího systému a zhodnotit možnost integrace takových prvků do českého prostředí. Analytický dokument byl vytvořen jako vstupní kompendium pro realizaci dalších analýz v rámci projektu Komplexní systém hodnocení.

Analýza ve formátu elektronické publikace, ve formátu pdf.

 

Zdroj: https://www.csicr.cz/cz/Aktuality/Analyza-zahranicnich-systemu-sberu-dat