ICT - strana 8
Pokud na vás někdo hodil výuku tělesné výchovy, přestože o sportu (basketbal, fotbal, florbal a volejbal) víte pramálo nebo si nejste jisti v metodice sportovních her, je tato aplikace přímo pro vás
Vydáno: 23. 10. 20235 minut čtení
Encyklopedické znalosti ztrácejí smysl. Zkusme žáky učit propojovat poznatky se zkušenostmi, hledat a vyhodnocovat informace, vidět souvislosti, vnímat své okolí a vyzkoušet si, že vlastním přičiněním se dá něco změnit k lepšímu... Digitální technologie ...
Vydáno: 23. 10. 20236 minut čtení
Webové stránky jsou již řadu let nezbytným nástrojem prezentace každé školy. S nástupem sociálních sítí ale také rapidně vzrostlo množství videoobsahu kolem nás. Bez ohledu na to, jak se stavíme k možnosti využití samotných sociálních sítí, se právě video ...
Vydáno: 18. 9. 20235 minut čtení
ChatGPT (Chat Generative Pre-Trained Transformer) je jazykový model založený na umělé inteligenci (AI) vyvinutý společností OpenAI. Vyznačuje se tím, že uživatelům umožňuje vylepšovat a řídit konverzaci tak, aby dosáhla požadované délky, formátu, stylu a ...
Vydáno: 18. 9. 20235 minut čtení
Známe to všichni, denně se na nás valí neuvěřitelné množství informací z nejrůznějších zdrojů a my musíme vydat poměrně mnoho energie a pozornosti na rozpoznání toho, co je důležité. Řízení školy online „váš“ obsah bezpečně pozná. Ostatním vás zatěžovat ...
Vydáno: 18. 9. 20231 minuta čtení
Ohlédnutí za druhým pololetím školního roku 2022/23 nám přináší opravdu velkou radost. Intenzivně jsme pracovali na zdokonalování panelů ÁMOS a rozšiřování sítě, která má dosah již na 344 škol a 190 tisíc žáků. Průběžně jsme připravovali zajímavý a ...
Vydáno: 18. 9. 20236 minut čtení
Přestože letos v únoru uplynuly již tři roky od nabytí účinnosti zákona č. 12/2020 Sb., o právu na digitální služby (dále jen „Zákon“), jeho implementace zatím příliš nepokročila. I proto se tým Digitální informační agentury, do jehož gesce tato norma ...
Vydáno: 18. 9. 20234 minuty čtení
Ať chceme, či nechceme, umělá inteligence je tu s námi. Jak ji smysluplně a bezpečně přijmout do školy, využít naplno její pozitiva, poznat stinné stránky, umět jim čelit a vzdělávat v tom své žáky?
Vydáno: 18. 9. 20237 minut čtení
Téma umělé inteligence bude v tomto školním roce postupně a stále intenzivněji doléhat i do školní praxe, využívání nástrojů umělé inteligence žáky si budou učitelé stále více všímat a sami se budou s nástroji umělé inteligence učit pracovat. Tento text se ...
Vydáno: 18. 9. 202315 minut čtení
Plánovaná proměna vzdělávání v kontextu digitalizace přichází postupně. Do škol vstupuje nová informatika a učitelé hledají inspirace, jak napříč předměty rozvíjet žákovské digitální kompetence. V posledním roce však rozvoj digitálních technologií přinesl ...
Vydáno: 18. 9. 20235 minut čtení
Eva Nečasová, výtvarnice, spoluautorka narativních počítačových her a především zakladatelka iniciativy AI dětem, je jednou z nejvytíženějších dam, s nimiž jsem dělala rozhovor. Není divu. Umělá inteligence, která je v současné době skloňována ve všech ...
Vydáno: 18. 9. 202310 minut čtení
ChatGPT (Chat Generative Pre-Trained Transformer) je jazykový model založený na umělé inteligenci (AI) vyvinutý společností OpenAI. Vyznačuje se tím, že uživatelům umožňuje vylepšovat a řídit konverzaci tak, aby dosáhla požadované délky, formátu, stylu a ...
Vydáno: 29. 8. 2023
Zjednodušená charakteristika digitálního wellbeingu říká, že jde o takové používání technologií, kdy je nám s nimi po psychické a sociální stránce dobře. Pokud si ovšem představím žáka zabraného do online hry, v níž se mu daří, jak vypíná počítač dlouho po ...
Vydáno: 22. 8. 202311 minut čtení
Důležitá otázka pro ředitele školy: Jak rozvíjet kyberbezpečnostní pozici organizace?
Vydáno: 22. 8. 20236 minut čtení
Nejste si jisti, jaké programy a aplikace se dají ve vašem předmětu využít k rozvíjení digitálních kompetencí žáků? Poradit vám může KIM – krajský ICT metodik.
Vydáno: 21. 8. 20237 minut čtení
Centrum kybernetické bezpečnosti si otázku uvedenou v titulku klade již delší dobu a výsledkem úvah tímto směrem byl projekt Kyberpohádek. Na podkladu notoricky známých pohádek vzniklo v první, pilotní fázi šest upravených verzí tak, aby dětem připomínaly ...
Vydáno: 21. 8. 20233 minuty čtení
Softwarové společnosti Gordic a VIS Plzeň se dohodly na spolupráci v oblasti digitalizace veřejné správy a vzájemné podpoře. Tento významný krok stvrdili jednatelé Jaromír Řezáč za společnost Gordic a Vladimír Bureš za VIS Plzeň společným podpisem ...
Vydáno: 12. 6. 20232 minuty čtení
Umělá inteligence (tedy AI) je fenomén současné doby. Ona není tak úplně nová, ale od představení chatu GPT se o ní diskutuje neustále. Odpůrci navrhují ji zakázat, příznivci vychvalují její výhody, občas se objevují vtipné historické narážky - třeba na ...
Vydáno: 12. 6. 20236 minut čtení
Tým vědců z katedry obecné lingvistiky a katedry asijských studií Filozofické fakulty Univerzity Palackého v Olomouci přišel s technologií umožňující automatické profilování osob. Její využití ale sahá mnohem dál. Dan Faltýnek, Martina Benešová, Ondřej ...
Vydáno: 12. 6. 202311 minut čtení
Ve Speciálu pro MŠ 6/2022 jste se mohli dočíst o projektu Kyberpohádky. Od té doby jsme nejen dokončili pilotní projekt, do kterého se zapojilo 11 mateřských škol z celé České republiky, ale zorganizovali jsme i několik setkání pro děti a učitele a ...
Vydáno: 22. 5. 20232 minuty čtení