Kdo se bojí nového RVP? Které technické pomůcky vybrat, aby byli všichni v klidu

Vydáno: 5 minut čtení

Na školách se všichni postupně připravujeme na nástup nového Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání (RVP ZV), který školám ukládá povinnost rozvíjet digitální kompetence žáků napříč předměty. Mnozí ředitelé a pedagogové změny kvitují s povděkem, někteří mají zase oprávněné obavy. Paradoxně jsou to často učitelé informatiky. Ti se ovšem nebojí toho, že by nezvládli digitální dovednosti žáků sami rozvíjet, ale mají strach o své kolegy. Uvádí to ve svém výzkumu Národní pedagogický institut. Výzkumníci se často setkávali s názory, že „učitelé jiných předmětů (např. češtináři) nezvládnou dobře rozvíjet digitální kompetence žáků“.

Kdo se bojí nového RVP? Které technické pomůcky vybrat, aby byli všichni v klidu
Mgr. et Mgr.
Lucie
Kantorová
pedagožka na základní škole, radní města Plzně pro oblast školství
Ráda bych tyto skeptiky vyvedla z omyl