Předchozí díly článku k výuce skladby se zabývaly „hmotným světem“ skladatelství, tedy základní sumou znalostí – vymezily hřiště, ve kterém se pedagogové kompozice pohybují. Třetí část – Svět snů – pojednala o tom, jak si svobodně povyskočit mimo lajny tohoto hřiště. V aktuálním textu se zaměříme na využití technologií ve výuce.
Využití technologií v uměleckém vzdělávání
Výuka skladby na ZUŠ – 4. část
Robert
Mimra
ředitel Portedo, o. p. s.,
Jiří
Taufer
ředitel ZUŠ
Moderní pedagogiku i všední realitu všech typů škol silně ovlivňuje vývoj světa, společnosti a samozřejmě i technologií, v nichž začíná být velmi obtížné (pro někoho snad i nemožné) se orientovat. Vzdělávání umělecké rozhodně není a ani nemůže být výjimkou – technologie nás ovlivňují všechny a zásadně proměňují naši realitu v několika oblastech: