Řízení inkluze ve škole. Díl II: Podpora žáka v učení ve zkoumané škole; participace na akademickém životě školy

Vydáno: 9 minut čtení

V tomto díle si ukážeme řízení inkluze v konkrétní škole, která bude jedním z příkladů inspirativní praxe připravovaných Českou školní inspekcí v projektu Komplexní systém hodnocení.

Řízení inkluze ve škole. Díl II: Podpora žáka v učení ve zkoumané škole; participace na akademickém životě školy
Karin
Marques
ZŠ Olešská, Praha 10; Česká školní inspekce – projekt Komplexní systém hodnocení
Venkovská škola byla kolem roku 2000 takřka před zavřením, jelikož měla jen 13 žáků. Její nová ředitelka se tedy kromě přesvědčování místních, aby zůstávali ve vsi, rozhodla také integrovat žáky se zdravotním postižením.
Pro akademickou úspěšnost žáků je důležitá podpora učení. Žáci se učí různým způsobem podle toho, jaké jsou jejich silné a slabé stránky a převažující typ jejich inteligence (Gardner, 1989). K respektování individuálních zvláštností žáků se doporučuje diferenciace v podání obsahu, v ověřování znalostí a v možnostech zapojení. Učitel může difer