• Oblíbené
  • Poznámka

AI ve školství: realita roku 2025 vs. sliby z roku 2023

Vydáno: 9 minut čtení

Když v roce 2023 ChatGPT 3.5 vstupoval na scénu, sliboval školám zářnou budoucnost plnou personalizovaného vzdělávání, predikce výsledků žáků a efektivnější správy školy. Nyní, na jaře 2025, jsme se zeptali několika ředitelů a členů vedení škol, jak jim AI skutečně pomáhá v každodenní práci. Jejich zkušenosti ukazují, že umělá inteligence se pro ně stala důležitým pomocníkem – nikoli však univerzálním všelékem.

AI ve školství: realita roku 2025 vs. sliby z roku 2023
Mgr.
Andrej
Novik
učitel (ZŠ
Mgr.
Václav
Zeman
ve
Každodenní pomocník ředitele
Karel Derfl
, ředitel vznikající Základní školy VIDA, přiznává, že klasické vyhledávače prakticky přestal používat: „AI mi rychleji poskytne přehledné, roztříděné a srozumitelné informace, nabídne varianty, porovná je a zasadí do souvislostí.“ Když pracuje na strategických dokumentech školy, využívá především
ChatGPT-4o
, který mu pomáhá formulovat myšlenky přesněji a srozumitelněji. Upozorňuje však na klíčový aspekt: „Přesné zadání a důkladná kontrola výstupů – AI je mocný nástroj, ale stále dělá chyby.“
Ondřej Lněnička
, ředitel Základní školy profesora Švejcara v Praze 12, uvádí kon

Sdílení dokumentu

Poznámka k dokumentu