Aktuality - strana 79
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy zveřejňuje Výzvu Spolu po COVIDu k podání žádostí o poskytnutí dotace na realizaci třídenních pobytových programů pro žáky a pedagogické pracovníky 1. a 2. ročníků., kteří se vzdělávají v některém z oborů vzdělání kategorie J, E nebo H a pedagogické pracovníky, kteří v těchto oborech vzdělání vyučují.
Současní deváťáci žijí rychle, jsou celosvětově propojeni v každém aspektu života, přikládají velký význam vizuálnu a hodnotám, které jsou pro některé z nás nepochopitelné.
Projekt Podpora práce učitelů (PPUČ) Národního pedagogického institutu ČR (NPI ČR) za podpory ESF a MŠMT vydal pro učitele předškolního a základního vzdělávání tři publikace s konkrétními náměty do výuky, s kterými mohou u dětí a žáků rozvíjet čtenářskou, matematickou nebo digitální gramotnost.
Vítězem letošního ročníku Ekonomické olympiády se stal Otakar Kořínek, student pražského gymnázia Nový PORG. Navázal tak na vítězství v minulém ročníku soutěže a také na triumf v loňském mezinárodním finále, kde se utkal se studenty ze čtyř zemí. Druhé místo obsadil Samuel Šmíd z Gymnázia Jana Keplera v Praze a na třetím místě se umístila Kateřina Zedníčková z Gymnázia Vysoké Mýto.
Přehled aktivit, seminářů, workshopů a materiálů k mediálnímu vzdělávání
Téma wellbeingu a jeho systémové podpory ve vzdělávání se i v souvislosti s dopady pandemie COVID-19 stává stále aktuálnějším tématem. V tomto článku připomeneme, co tento pojem vlastně znamená, a shrneme důvody, proč je žádoucí se podporou wellbeingu ve vzdělávání zabývat. Představíme si i základní principy, ze kterých by měla systémová podpora wellbeingu ve školách vycházet.
Žáci se seznámí s dopady klimatické změny prostřednictvím tvorby komiksu
Diagnostikovaných dětí se speciálními vzdělávacími potřebami přibývá i ve školách i mateřských školách.
Vláda schválila, že učitelé i žáci budou moci při výuce odložit roušky i ve zbývajících třech krajích (Zlínském, Jihočeském a Libereckém).
Mimořádné opatření Ministerstva zdravotnictví k používání ochranný prostředků dýchacích cest s účinností od 15. 6. 2021
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy jako Řídicí orgán Operačního programu Výzkum, vývoj a vzdělávání (OP VVV) představuje kampaň „Podpořené projekty pro skvělou budoucnost Česka“, která má za cíl ukázat veřejnosti, jak široká škála projektů byla v období 2014 – 2020 podpořena. V rámci kampaně bude prostřednictvím 14 videí představeno 14 projektů ze všech krajů ČR, od regionálního školství až po excelentní výzkum a vývoj.
Letošní maturanty čeká novinka, výsledky společné maturity se letos na vysvědčení uvádějí v procentech místo obvyklých známek. Jaké známce procenta odpovídají, pak převádí tzv. dodatek k osvědčení, jeden z dokumentů Europassu. Dodatek zároveň popisuje, co se absolvent střední školy naučil a kde se může uplatnit. Usnadňuje tak získání práce či brigády nebo nástup k dalšímu studiu, zejména v zahraničí.
Rozhovor s primářkou oddělení dětské a adolescentní psychiatrie Krajské nemocnice Liberec Šárka Konečná.
Konec školního roku se nezadržitelně blíží a s ním i vysvědčení. K tématu hodnocení žáků (nejen) na konci druhého pololetí uspořádal střední článek podpory 9. června webinář pro ředitele základních škol Semilska a Svitavska, na kterém se o své zkušenosti s hodnocením žáků podělili dva ředitelé s letitou praxí:
Dostat se do finále soutěže o nejinspirativnějšího učitele Global Teacher Prize Czech Republic je prestižní, natož tuto cenu vyhrát. Letos ji porota z jedenácti učitelských osobností přisoudila prvostupňové učitelce z Rychnova nad Kněžnou Barboře Heřmanové.
Schopnost Čechů porozumět financím, a hlavně s nimi umět zacházet, se po letech pomalého růstu opět zhoršuje.
Vítězskou se stala Barbora Heřmanová.
Již od roku 2000 se Česká republika pravidelně zapojuje do mezinárodního šetření PISA, které sleduje úroveň patnáctiletých žáků ve čtenářských, matematických a přírodovědných dovednostech. Poslední cyklus PISA byl realizován v roce 2018 a jeho součástí bylo také sledování konceptu nastavení mysli žáků, který byl na datech z mezinárodního šetření velkého rozsahu, jakým je PISA, podrobněji analyzován vůbec poprvé.
Děti před odjezdem na letní tábor negativně testované na covid-19 PCR metodou se nebudou muset po sedmi dnech tábora znovu testovat.