Aktuality - strana 24

Až do konce dubna měly mateřské a základní školy možnost získat evropské prostředky z Operačního programu Jan Amos Komenský. Během jedenácti měsíců, kdy byla výzva Šablony pro MŠ a ZŠ I otevřena, využilo této možnosti více než 83 % všech škol a školských zařízení v České republice. 3 935 projektů za více než 5,5 miliardy korun již bylo schváleno, další 2 883 projektových žádostí se hodnotí. Alokace výzvy dosahuje 9 miliard korun.
Vydáno: 04. 05. 2023
MŠMT připravilo k výročí narození Jana Amose Komenského seriál medailonků mužů-učitelů zaměstnaných převážně v mateřských školách a na prvním stupni základních škol. Přesto, že toto povolání patřilo v minulosti právě hlavně mužům, v současnosti je paradoxně v učitelských sborech převaha žen. Co tedy láká muže vzdělávat malé děti v mateřských a základních školách?
Vydáno: 04. 05. 2023
Hlavním cílem výzkumu bylo zjistit příčiny vzdělávání romských žáků vzdělávaných ve školách a třídách zřizovaných dle §16 odst. 9 školského zákona a navrhnout soubor doporučení pro oblast vzdělávání i další sektory.
Vydáno: 04. 05. 2023
Stát nemá přehled o tom, kolik středních škol vypisuje druhé kolo přijímacího řízení. 
Vydáno: 04. 05. 2023
Předseda vlády Petr Fiala dnes uvedl do funkce nového ministra školství, mládeže a tělovýchovy Mikuláše Beka, který ve vládě dosud zastával roli ministra pro evropské záležitosti. Původní profesí vysokoškolský pedagog a emeritní rektor převzal řízení ministerstva školství po Vladimíru Balašovi, který na funkci ze zdravotních důvodů rezignoval. 
Vydáno: 04. 05. 2023
Školy, které se připravují na úpravy školních vzdělávacích programů v digitální oblasti, mohou zdarma využívat individuální konzultace s odborníky Národního pedagogického institutu České republiky. Konzultant se ve vyhrazeném čase věnuje výhradně objednanému řediteli či jinému pedagogickému pracovníkovi z konkrétní školy. 
Vydáno: 03. 05. 2023
Národní finále Národní soutěže ČR v kybernetické bezpečnosti organizované Centrem kybernetické bezpečnosti, z. ú., a celou řadou státních, akademických i profesních organizací se uskutečnilo dne 27. dubna 2023 v Muzeu Škoda v Mladé Boleslavi.
Vydáno: 02. 05. 2023
Učitelé stojí před diferencovanými a často velmi komplikovanými třídami a nemají ani kapacitu, ani nástroje na to, aby blíže zkoumali rodinnou situaci žáka, kterému se nedaří, a byli v ní nějak zásadněji nápomocni.
Vydáno: 02. 05. 2023
Vydavatelství diagnostických nástrojů Propsyco, s. r. o., hledá základní a střední školy, které by byly ochotné zapojit se do procesu standardizace uvedených diagnostických nástrojů.
Vydáno: 02. 05. 2023
I když všichni věří v dobré konce, zůstanou letos po přijímacích zkouškách na střední školy mnohde zklamaní teens. Ti, kteří x měsíců dřeli a žili pod tlakem každodenního mediálního tlaku kolem nedostatku míst, náročnosti testů i vlastních přání a ambic.
Vydáno: 28. 04. 2023
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy uskutečnilo v průběhu tohoto měsíce další šetření ke stavu ukrajinských dětí a žáků v českém vzdělávacím systému. 
Vydáno: 27. 04. 2023
Rozšiřte řady Internetových úžasňáků!
Vydáno: 27. 04. 2023
Asociace lesních mateřských škol zahájila kampaň s podtitulem LESsnění, která již tradičně startuje na Mezinárodní den lesních školek. Letošní oslavy ukážou trochu neviditelnou ale nedílnou součást lesních školek a přírodní pedagogiky: téma klidu – odpočinku a spánku.
Vydáno: 27. 04. 2023
Vážení a milí pedagogové, ředitelé, vychovatelé, vzdělavatelé, zapojte se do nového výzkumu, který mapuje, jak jsou české školy připraveny na zavádění umělé inteligence (AI) do vzdělávání – ať už do výuky, či do domácí přípravy žáků.
Vydáno: 27. 04. 2023
V pražském Centru současného umění DOX se včera uskutečnil již 11. ročník konference Úspěch pro každého žáka s podtitulem Čemu věříme ve vzdělávání. Téma hodnot není v rámci českého vzdělávání bohužel dostatečně diskutováno, přestože právě hodnoty jsou základem našich představ a očekávání o tom, jak by měl vzdělávací systém vypadat.
Vydáno: 26. 04. 2023
Inspirace do výuky, či „zrádný nástroj“, který učitelům ztíží hodnocení písemných prací žáků – v souvislosti s rozšiřováním využití umělé inteligence je nutné se zaměřit na témata kybernetické bezpečnosti ve škole.
Vydáno: 25. 04. 2023
Známe jména jedenácti inspirativních učitelů, kteří jsou finalisty letošního ročníku Global Teacher Prize Czech Republic. Celkově se letos přihlásilo 151 učitelů. Vítězové budou slavnostně vyhlášení 1. června.
Vydáno: 25. 04. 2023
Rozjívený extrovert, který vyhledává pozornost? Zadumaný introvert, který nespolupracuje? Jak se přiblížit různým typům osobností, jak k nim přistupovat v kolektivu, jaké prostředí a slova volit ve snaze o porozumění? V 34. podcastu Zapojme všechny si nad tématem vztah dítěte a učitele povídáme se Zuzanou Smithovou, komunikační koučkou, která pomáhá dospělým najít společnou řeč s dospívajícími. Druhý díl podcastu Zapojme všechny je určen zejména rodičům, kteří chtějí aktivně řešit problémy svých dětí teenagerů ve škole.
Vydáno: 24. 04. 2023
Zajímá vás, jak ve škole prakticky řešit změny související s informatikou a digitálními kompetencemi, aby se reálně promítly do výuky a nezůstaly jen obecně naformulované v ŠVP? Jak s novými obsahy výuky seznamovat pedagogický sbor a kdo by se měl zapojit do příprav navrhovaných změn? A v neposlední řadě také, jakými cestami podpořit učitele, aby se připravili na nový předmět informatika a rozvíjení digitální kompetence ve výuce všech předmětů a kde mohou získávat jistotu v oblastech, které jsou pro ně nové?
Vydáno: 21. 04. 2023