Aktuality - strana 213
Inspirace pro zkvalitňování výuky - vzdělávací programy pro pedagogy
InspIS PORTÁL je stále oblíbenější
Vybrané aspekty školního vzdělávání - sekundární analýzy PISA 2015 a TIMSS 2015
Konkurzy na ředitele škol a školských zařízení
Inspirace pro zkvalitňování výuky přírodovědných předmětů a matematiky – vzdělávání pedagogů ZŠ a SŠ
Česká školní inspekce připravila pro pedagogy základních a středních škol specifický vzdělávací program, jehož cílem jenabídnout učitelům podrobnější seznámení s uvolněnými úlohami z mezinárodních šetření výsledků vzdělávání(na příkladu úloh z TIMSS 2015 a PISA 2015),a poskytnout tak inspiraci ke zkvalitňování výuky přírodovědných předmětů a matematiky na základních a středních školách (včetně nižšího stupně víceletých gymnázií).
„Už před třemi lety jsem na ministerstvo školství posílal výsledky průzkumu, který jsme udělali na 85 školách,“ říká pro MF DNES Karel Dvořák, ředitel Středního odborného učiliště Ohradní v Praze a zároveň předseda Sdružení učňovských zařízení.
V těchto dnech probíhají jednání validačních komisí CZVV a odborných komisí MŠMT k maturitním testům. Komise zadání testů posuzují z mnoha pohledů, mimo jiné i to, zda jsou v souladu s katalogy požadavků pro jednotlivé zkušební předměty, tedy zda je v nich zahrnuto učivo, které by žáci měli znát.
Vyjádření k didaktickým testům z anglického jazyka podzimního zkušebního období společné části maturitní zkoušky 2018: Závěry jednání Nezávislé odborné komise MŠMT potvrzují, že didaktický test podzimního termínu maturit z anglického jazyka odpovídá požadavkům kladeným na maturanty.
Kolem platů učitelů se přihodila jedna velmi nepříjemná věc. A nejde o to, že kantoři nedostali přidáno od 1. září, ale přilepší si až od ledna. V tom se vláda zachovala rozumně.
Šestadvacetiletá žena z Tachova, která na facebooku napsala nenávistný komentář pod fotku teplických prvňáčků, je vinna. Trestním příkazem o tom rozhodla předsedkyně tachovského soudu Michaela Řezníčková. Informaci přinesla Česká televize.
Zatímco některé školy připomínají nedobytné pevnosti, jiné se spoléhají na zámek a „bzučák“. Ukazuje se, že v zabezpečení škol panují velké rozdíly. Závazná pravidla pro to, jak školu zabezpečit, nejsou, vždy proto záleží na rozhodnutí ředitele nebo iniciativě rodičů.
Hnutí ANO ve svém programu pro volby na pražský magistrát slibuje, že zajistí bezpečné školy. Do dvou let chce do všech instalovat kamery, které napojí na městský systém.
Podle statistické ročenky ministerstva školství opustí ročně dětské domovy více než tisíc dětí. Dalších asi 700 odchází z výchovných ústavů, které pečují o děti starší 15 let se závažnými poruchami chování.
Byrokracie mladé podnikatele netrápí, tak daleko se totiž ani nedostanou, tvrdí Jakub Tížek, který má sám několik firem a lidem s rozjezdem byznysu radí.
Čeští středoškoláci mají potíže s porozuměním zprávám a neumí je kriticky hodnotit. Zhruba polovina studentů středních škol nepozná rozdíl mezi komerčním a zpravodajským sdělením.
Bývalý ředitel Základní umělecké školy ve Vsetíně Roman Konůpka vyzval krajského radního pro školství Petra Gazdíka k rezignaci. Viní ho, že do průběhu konkurzů na ředitele škol zasahuje politika. Gazdík to jednoznačně odmítá.
Největší konference o technologiích ve vzdělávání v České republice - 1.10. - 25.10.2018 Ve všech krajských městech
Většina studentů středních škol má malé povědomí o tom, jak fungují internetové vyhledávače a sociální sítě. Zhruba polovina z nich nerozpozná komerční sdělení od zpravodajského. Tato a další zjištění vyplývají z nového rozsáhlého výzkumu JSNS (Jeden svět na školách), vzdělávacího programu společnosti Člověk v tísni. Závěry kvantitativního šetření jsou reprezentativní pro celou republiku a poukazují také na velmi výrazné rozdíly mezi gymnázii a ostatními typy středních škol.
Společně otevíráme data – soutěž o nejlepší aplikace nad otevřenými daty vyhlašuje svůj šestý ročník
Nadace OSF vyhlásila v sobotu 1. září 2018 již šestý ročník soutěže Společně otevíráme data, která oceňuje nejlepší aplikace postavené na otevřených datech. I tento rok je smyslem soutěže podpořit vznik nových služeb pro veřejnost a zviditelnit společenský a ekonomický potenciál otevřených dat.
Zavítá do 90 měst a představí československou architekturu v běhu století.
Od Krušných hor po Karvinou, od Náchoda po Vimperk, od Prahy, přes Brno, Ostravu až do Bratislavy - mezi 28. zářím a 4. říjnem zamíří Den Architektury do téměř devadesáti měst po celé České republice a také na Slovensko. V průběhu týdne představí široké veřejnosti nový pohled na architekturu, která nás obklopuje – od moderních, odbornými cenami ověnčených budov přes historické skvosty až po mnohdy opomíjené, ale o to zajímavější, stavby.
Se stoupající úrovní vzdělanosti západního světa se sice dovednost číst a psát považuje za samozřejmou, pojem gramotnost u nás ale znamená spíše schopnost rozumět kontextu, chuť učit se a dovednost řešit reálné problémy. UNESCO vyhlásilo 8. září jako Mezinárodní den gramotnosti.
Odvolací senát Krajského soudu v Ostravě potrestal podmínkou dvě učitelky z mateřské školy v Moravskoslezském kraji.