Aktuality - strana 48

Učitelé a žáci sedmi středních odborných škol v Moravskoslezském kraji jsou od srpna loňského roku zapojeni do dvouletého modulárního programu YES, I DO. Chtějí lépe komunikovat v angličtině, více sdílet své zkušenosti, spolupracovat a umět používat angličtinu v profesních situacích. V programu se učí desítky učitelů a stovky žáků maturitních oborů ve skupinách oborů 26 Elektrotechnika, telekomunikační a výpočetní technika, 65 Gastronomie, hotelnictví a turismus a 23 Strojírenství a strojírenská výroba. Realizujeme individualizovanou přípravu učitelů angličtiny a učitelů odborných předmětů na tandemovou výuku odborné angličtiny a CLIL.
Vydáno: 31. 05. 2022
Grilování je pojem, který je zejména českým srdcím velice blízký. Alespoň jednou za rok si takto připravené pokrmy dopřeje téměř každý z nás. S šéfkuchařem a grillmasterem Davidem Izákem jsme si povídali na téma možných hitů letošního léta, jaké jsou nejčastější chyby při grilování i co měl rád ve školní jídelně.
Vydáno: 31. 05. 2022
Zavřené školy během pandemie ukázaly, kteří žáci jsou nejvíce ohroženi studijním neúspěchem. Jsou to ti z nepodnětného prostředí i horších ekonomických poměrů. Velká část těchto dětí končí v nematuritním odborném studiu1), v němž problémy zastaralosti a neprostupnosti škol často ústí v předčasné odchody ze vzdělávání či nezaměstnanost absolventa.
Vydáno: 30. 05. 2022
Dětí s odlišným mateřským jazykem (OMJ) na českých školách stále přibývá i bez válečného konfliktu na Ukrajině. Do února 2022 se téma jejich výuky a začlenění týkalo jen malého počtu škol. Nyní se téma dětí s OMJ týká všech. Následující článek je prvním ze série věnované tomuto tématu a představí počáteční kroky ve výuce těchto dětí.
Vydáno: 30. 05. 2022
Dne 21. dubna 2022 skončilo veřejné připomínkování dokumentu Hlavní směry revize RVP ZV. Během měsíce, tedy od 21. března do 21.dubna 2022 se u Expertního panelu MŠMT sešlo více než 3 600 připomínek. Expertní panel se nimi bude podrobně zabývat, respektuje také hlasy odborné veřejnosti, že by se tato práce neměla uspěchat. Zveřejní proto výsledek připomínkování přibližně v polovině června 2022. Následovat bude proces schvalování dokumentu na Ministerstvu školství, mládeže a tělovýchovy. Jeho konečné vydání plánuje na přelom června a července 2022.
Vydáno: 30. 05. 2022
Kolektiv autorek katedry psychologie připravil pro poradenské pracovníky novou diagnostickou baterii pro žáky 1. stupně ZŠ s názvem PorTex. 
Vydáno: 27. 05. 2022
Zažijte příběh tak, jak s ním pracuje mezinárodní vzdělávací projekt Narrative 4 a koncept "radikální empatie" - sdílení příběhů prostřednictvím vyprávění má mnoho užitečných efektů, které výrazně přesahují oblast literatury.
Vydáno: 27. 05. 2022
Prostorová analýza podmínek, průběhu a výsledků vzdělávání
Vydáno: 27. 05. 2022
Nařízení vlády č. 75/2005 Sb., o rozsahu PPČ dnes vyšlo ve Sbírce zákonů, změny jsou účinné od 1. 9. 2022
Vydáno: 27. 05. 2022
Ukazuje to srovnání dat ministerstva vnitra a školství, která do interaktivní aplikace zpracoval think-tank IDEA při CERGE-EI. 
Vydáno: 27. 05. 2022
V 28. dílu podcastu Zapojme všechny se Radka Schillerová zaměřuje na dětský vztek, jeho projevy a zvládání. Co nejlépe funguje a čeho by se měli rodiče a pedagogové za všech okolností vyvarovat?
Vydáno: 27. 05. 2022
Dovolujeme si vás pozvat na dvoudenní školící akci s praktickou částí Podpora sociálně přijatelného chování u dětí s PAS a jiných NVP (Positive behavior support – PBS).
Vydáno: 27. 05. 2022
Tip na podporu podnikavosti studentů a studentek SŠ, VOŠ, VŠ (15 - 25 let), kteří přemýšlí kudy kam. 
Vydáno: 26. 05. 2022
Pojem wellbeing je ve školním prostředí skloňován stále častěji. Obecně ho můžeme popsat jako stav, ve kterém se cítíme dobře a zvládáme dobře fungovat.
Vydáno: 26. 05. 2022
Speciální pedagožka a odbornice na inkluzivní vzdělávání Klára Laurenčíková bude nově chránit lidská práva ve funkci vládní zmocněnkyně.
Vydáno: 25. 05. 2022
Připojte se ke sledování živé debaty 26. května 2022 s učiteli několika vybraných škol, kteří se s vámi podělí o vlastní zkušenosti se zaváděním robotiky do výuky.
Vydáno: 24. 05. 2022
Centrum pro zjišťování výsledků vzdělávání (Cermat) čelí auditu kvůli podezření na předražení zakázek.
Vydáno: 24. 05. 2022
Inovátoři, výzkumníci, nadějní talenti, kreativci nebo také školy, instituce a podnikatelé. Ti všichni pomáhají Praze rozvíjet její inovační prostředí. Česká metropole má slibný potenciál stát se evropským lídrem v inovacích, k čemuž potřebuje hlavně jednotnou vizi. O této vizi, a také o inovacích ve vzdělávání se bude mluvit na celodenní konferenci Inovační vize Prahy 2030. Uskuteční se v úterý 24. května v konferenčním prostoru obchodního centra Máj na Národní třídě.
Vydáno: 24. 05. 2022
inistr školství, mládeže a tělovýchovy Petr Gazdík dnes představil tým odborníků, se kterými se bude radit o budoucnosti českého školství. „Jsou to experti z různých oborů a oblastí, kteří mají nadhled a přinášejí školství potřebné podněty. Na změny ve školství máme podobný pohled, ovšem snažil jsem se hledat hlavně lidi, který by mi nekývali, ale byli by spíše oponenty. Tak, abychom spolu mohli najít to nejlepší řešení pro žáky, studenty i české školství. Jsou to lidé velmi aktivní, žádný z nich mi ale samozřejmě nebude radit v oblasti, ve které by mohlo dojít ke střetu zájmů,“ řekl ministr školství Petr Gazdík. Doplnil, také, že nikdo nebude placen paušálně. „Bude-li potřeba nějaká komplexní analýza, půjde o transparentní smlouvu o dílo, DPP nebo DPČ, podle toho, jak to úřad vyhodnotí,“ doplnil ministr Gazdík.
Vydáno: 23. 05. 2022