Aktuality - strana 48

Centrum pro zjišťování výsledků vzdělávání (Cermat) čelí auditu kvůli podezření na předražení zakázek.
Vydáno: 24. 05. 2022
Inovátoři, výzkumníci, nadějní talenti, kreativci nebo také školy, instituce a podnikatelé. Ti všichni pomáhají Praze rozvíjet její inovační prostředí. Česká metropole má slibný potenciál stát se evropským lídrem v inovacích, k čemuž potřebuje hlavně jednotnou vizi. O této vizi, a také o inovacích ve vzdělávání se bude mluvit na celodenní konferenci Inovační vize Prahy 2030. Uskuteční se v úterý 24. května v konferenčním prostoru obchodního centra Máj na Národní třídě.
Vydáno: 24. 05. 2022
inistr školství, mládeže a tělovýchovy Petr Gazdík dnes představil tým odborníků, se kterými se bude radit o budoucnosti českého školství. „Jsou to experti z různých oborů a oblastí, kteří mají nadhled a přinášejí školství potřebné podněty. Na změny ve školství máme podobný pohled, ovšem snažil jsem se hledat hlavně lidi, který by mi nekývali, ale byli by spíše oponenty. Tak, abychom spolu mohli najít to nejlepší řešení pro žáky, studenty i české školství. Jsou to lidé velmi aktivní, žádný z nich mi ale samozřejmě nebude radit v oblasti, ve které by mohlo dojít ke střetu zájmů,“ řekl ministr školství Petr Gazdík. Doplnil, také, že nikdo nebude placen paušálně. „Bude-li potřeba nějaká komplexní analýza, půjde o transparentní smlouvu o dílo, DPP nebo DPČ, podle toho, jak to úřad vyhodnotí,“ doplnil ministr Gazdík.
Vydáno: 23. 05. 2022
V dubnu se spustil projekt Safezóna, který má za cíl pomáhat dětem a dospívajícím s duševními problémy. Od května Safezónu zařadí do vysílání i síť školních informačních center ÁMOS vision, a to na 277 základních i středních školách po celé ČR.
Vydáno: 23. 05. 2022
V pondělí 16. května se v Praze konalo nulté jednání Monitorovacího výboru Operačního programu Jan Amos Komenský (MV OP JAK). I když nový operační program dosud nebyl formálně ze strany Evropské komise (EK) schválen, MŠMT je připraveno vyhlásit výzvy ještě před dokončením schvalovací procedury. Důvodem je především strategický a systémový rozměr prvních výzev.
Vydáno: 20. 05. 2022
Pokud narážíte při komunikaci s předškolními dětmi a chcete, aby probíhala v pozitivním duchu, tak právě pro Vás je nový podcast Zapojme všechny. Hostem 27. podcastu Zapojme všechny Adély Pospíchalové je tentokrát Radka Schillerová, lektorka komunikačních dovedností Školy bez poražených, která se zaměřuje na práci a komunikaci s předškolními dětmi a zvládání emočně vypjatých situací.
Vydáno: 18. 05. 2022
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy připravilo tři metodiky k hodnocení žáků a studentů, tj. specificky pro osoby, kterým byla v ČR poskytnuta dočasná ochrana nebo jim bylo uděleno vízum k pobytu nad 90 dnů za účelem strpění pobytu v ČR dle Lex Ukrajina. Metodiky nejsou určeny pro ostatní cizince i když jde o ukrajinské občany. Cílem metodik je podpořit zaměstnance, žáky a studenty základních a středních škol, konzervatoří a vyšších odborných škol v procesu hodnocení. Více viz následující texty: „Tři metodiky“ a „Kontext„
Vydáno: 17. 05. 2022
Centrum pro zjišťování výsledků vzdělávání předalo v neděli 15. května 2022 ředitelům středních škol výsledky didaktických testů společné části maturitní zkoušky konaných 2.–4. května 2022. 
Vydáno: 17. 05. 2022
V Česku v poslední době vzbudila rozruch možná úprava Rámcového vzdělávacího programu, podle kterého už by nemusela být povinná výuka druhého cizího jazyka na základních školách. Přinášíme přehled, jak mají okolní státy nastavenou výuku dalších cizích jazyků. Kompletní seznam najdete ZDE.
Vydáno: 17. 05. 2022
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy připravilo souhrn několika doporučení pro Školská poradensá zařízení (ŠPZ) k přístupuk ukrajinským dětem, které na území České republiky pobývají za základě migrace způsobené válečným konfliktem, především k případným odkladům povinné školní docházky (OŠD). Více viz následující texty: „Několik informací pro ŠPZ“ a „Formuláře NPI„.
Vydáno: 17. 05. 2022
V pondělí 9. května se otevřely brány Základní školy Zruč nad Sázavou, a tentokrát nejen žákům, ale také pětičlenné delegaci z Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy pod vedením náměstka pro řízení sekce vzdělávání a mládeže Jana Mareše. Tato vzácná návštěva dorazila do zručské základní školy za účelem setkání s multidisciplinárními týmy z projektu Duševní zdraví pro děti, které pilotně působí v ORP Kutná Hora a jsou financovány z fondů EHP a Norska.
Vydáno: 16. 05. 2022
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy („MŠMT“) vyhlásilo dvě výzvy: Adaptační skupiny pro děti cizince migrující z Ukrajiny 2022 a Jazykové kurzy pro děti cizince migrující z Ukrajiny 2022. Výzva na jazykové kurzy bude zaměřena na podporu intenzivních jazykových kurzů pro děti ve věku 14 až 18 let. Adaptační skupiny bude zaměřena na podporu volnočasových adaptačních skupin pro děti cizince od 3 do 15 let. Výzva byla k 13. 5. 2022 aktualizována u obou výzev o Manuály (Jazykové kurzy / Adaptační skupiny) a Přílohy (Jazykové kurzy / Adaptační skupiny) potřebné k předložení závěrečné zprávy a finančního vypořádání těchto výzev. Více informací viz níže.
Vydáno: 16. 05. 2022
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy („MŠMT“) vyhlásilo dvě výzvy: Adaptační skupiny pro děti cizince migrující z Ukrajiny 2022 a Jazykové kurzy pro děti cizince migrující z Ukrajiny 2022. Výzva na jazykové kurzy bude zaměřena na podporu intenzivních jazykových kurzů pro děti ve věku 14 až 18 let. Adaptační skupiny bude zaměřena na podporu volnočasových adaptačních skupin pro děti cizince od 3 do 15 let. Výzva byla k 13. 5. 2022 aktualizována u obou výzev o Manuály (Jazykové kurzy / Adaptační skupiny) a Přílohy (Jazykové kurzy / Adaptační skupiny) potřebné k předložení závěrečné zprávy a finančního vypořádání těchto výzev. Více informací viz níže.
Vydáno: 16. 05. 2022
Cílem série tohoto a v dalších číslech následujících článků je pomoci učitelům v základních a středních školách porozumět tématu násilí v rodině a jeho specifickým vlivům a dopadům na dítě. Jsou zestručněním Příručky pro učitele, kteří chtějí pro své žáky dětství bez násilí1). Příručku připravilo Centrum LOCIKA v rámci projektu Škola jako místo bezpečí a pomoci, který podpořila Nadace České spořitelny.
Vydáno: 13. 05. 2022
Situaci na Ukrajině sledují prostřednictvím médií i sociálních sítí také děti. Čemu v souvislosti s válkou nejčastěji nerozumí a čeho se nejvíc bojí? Nejen o tom jsme si povídali s psychologem Davidem Čápem.
Vydáno: 12. 05. 2022
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy podává všem žadatelům o přezkoumání výsledku hodnocení jejich didaktického testu konaného v rámci společné části maturitní zkoušky v jarním zkušebním období 2022 informace o způsobu podávání a vyřizování jejich žádostí.
Vydáno: 12. 05. 2022
Vládní zmocněnkyní pro lidská práva bude šéfka vládního výboru pro práva dítěte Klára Šimáčková Laurenčíková.
Vydáno: 12. 05. 2022
Stále ještě nevyšla ve Sbírce zákonů účinnost se předpokládá od 1.9.2022. 
Vydáno: 12. 05. 2022
Vydává k tématu interaktivní kurzy, seriál a chystá debatu s novináři
Vydáno: 11. 05. 2022