Aktuality - strana 294

Podpora společného vzdělávání (inkluze) na všech stupních škol i v rámci mimoškolních aktivit je jednou z priorit Operačního programu Výzkum, vývoj a vzdělávání (OP VVV). Svědčí o tom skutečnost, že na toto téma je vyčleněno přibližně 9 miliard korun.
Vydáno: 02. 12. 2015
Nejasnosti kolem zavádění inkluze do škol vyvolávají velkou nedůvěru vůči tomuto záměru jak v očích veřejnosti, tak samotných učitelů. Dokonce i odborníkům, kteří se podíleli na přípravě vyhlášky, která má upřesnit přijatou novelu školského zákona, není mnoho věcí jasných. Například, jak hodlá ministerstvo zajistit dostatek peněz na podpůrná opatření pro všechny žáky se speciálními vzdělávacími potřebami. Chybí také jednoznačné instrukce pro zřizovatele, ředitele i pedagogy praktických škol a vysvětlení, jaký dopad bude mít na jejich práci rušení vzdělávací přílohy pro žáky s lehkým mentálním postižením.
Vydáno: 02. 12. 2015
Dokument ke stažení na webu MŠMT (PDF) Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy V Praze 23. listopadu 2015 Č. j.: MSMT-44170/2015-1 Sdělení MŠMT k stanovení nejpozdějšího termínu konání náhradní či opravné zkoušky...
Vydáno: 01. 12. 2015
Zkvalitnit pohybový a výživový režim žáků na 1. stupni základních škol měl za cíl edukační program Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy nazvaný Pohyb a výživa. Ve školním roce 2014/2015 jej na 33 pilotních školách ověřil tým odborníků vedených Národním ústavem pro vzdělávání. Ředitelé a učitelé oceňují novou metodiku, žáci byli rovněž spokojeni: celkově program hodnotí známkou 1 minus.
Vydáno: 25. 11. 2015
Informace o otevření elektronického systému ISPROM pro dotační program Podpora nadaných žáků základních a středních škol v roce 2016.
Vydáno: 24. 11. 2015
  První ročník soutěže školních webů sCOOL web 2015 skončil a na závěrečné konferenci byly slavnostně vyhlášeny výsledky. Z deseti finalistů v každé ze tří kategorií vybrala odborná porota vítěze, vedle toho proběhlo hlasování o Cenu veřejnosti. Účastníci soutěže i ostatní školy se shodují: něco takového tady chybělo, již samotné sestavení soutěžních kritérií nám dává návod, jak rozvíjet náš web a otevírat tak školu ještě více veřejnosti.
Vydáno: 24. 11. 2015
NÚV vydal tři nové publikace, které pomohou uchazečům o studium na střední škole zorientovat se v nabídce škol a vybrat si správný obor, a to v oblastech dopravy a spojů, zdravotnictví, pedagogiky a sociální péče.
Vydáno: 24. 11. 2015
Ministerstvo školství připravuje změnu kariérního řádu učitelů. Nově vznikne například dvouleté adaptační období pro začínající pedagogy.
Vydáno: 23. 11. 2015
Seminář se zaměřuje na integraci žáků s autismem (PAS) do běžných škol z hlediska legislativy. Posluchači se seznámí se základními legislativníminormami, formami speciálního vzdělávání. Přednášející se zaměří také na konkrétní vyrovnávací a podpůrná opatření. Velká pozornost bude věnována individuálnímu vzdělávacímu plánu – jeho formě, tvorbě a formálním náležitostem. Opomenuto nebude ani hodnocení výsledků vzdělávání žáků s PAS.
Vydáno: 20. 11. 2015
Kvůli nepříznivé bezpečnostní situaci po teroristických útocích v Paříži dne 13. listopadu 2015 dochází k odhlašování žáků z účasti na zahraničních jazykových kurzech. Jedná se o klíčovou aktivitu šablony číslo 4 „Zahraniční jazykově-vzdělávací pobyt pro žáky“ ve výzvě číslo 56 Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
Vydáno: 20. 11. 2015
V návaznosti na Dlouhodobý záměr rozvoje vzdělávání a vzdělávací soustavy na léta 2014 - 2020 vyhlašuje MŠMT již šestým rokem rozvojový program „Hodnocení žáků a škol podle výsledků v soutěžích v roce 2016 – Excelence středních škol 2016".
Vydáno: 18. 11. 2015
V pátek, 13. listopadu v 10 hodin bude veřejnosti ve vzdělávacím centru Památníku koncentračního tábora Flossenbürg (při česko‑německé hranici u Tachova) představena česko-německá publikace obsahující metody a postupy pro vzdělávání mladých lidí v památnících nacistické perzekuce. Publikace s názvem Společnou cestou ke vzpomínkám : metodické podklady pro česko-německá setkání na památných místech je určena především pro školy a volnočasová zařízení. Byla zpracována vzdělávacími odděleními sedmi památníků, z těch českých se na publikaci podílely památníky Terezín a Lidice. Publikace se liší především svým zaměřením na přeshraniční vzdělávací aktivity.
Vydáno: 11. 11. 2015
seznam NT k publikaci 5.11_MSMT.pdf...
Vydáno: 10. 11. 2015
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy zpracovalo ve spolupráci s klíčovými ministerstvy, zástupci zaměstnavatelů a odborových organizací Doporučení k zabezpečení jednotného postupu při uzavírání smluvního vztahu mezi zaměstnavatelem a žákem střední školy nebo studentem vyšší odborné školy, připravujícím se pro potřeby zaměstnavatele. Přílohou doporučení jsou Dohoda o poskytnutí motivačního příspěvku pro nezletilého žáka a Dohoda o poskytnutí motivačního příspěvku pro zletilého žáka. 
Vydáno: 10. 11. 2015
Zhruba 200 000 žáků i dospělých začíná uvažovat, kam se přihlásit na střední, vyšší nebo vysokou školu. Informační systém Infoabsolvent.cz může pomoci rozhodnout se každému z nich. Vedle aktuální vzdělávací nabídky škol pro školní rok 2016/2017 nabízí také praktické informace a poradenství.
Vydáno: 29. 10. 2015
14denní konferenční roadshow společnosti Microsoft představila nové technologie a přístupy ve vzdělávání. Akce se uskutečnila v rámci celosvětové iniciativy Microsoft EDU Days. Jednotlivé konference proběhly v osmi městech České republiky, 11 významných řečníků využilo 24 sálů a během 56 hodin předalo informace více než tisíci účastníkům.
Vydáno: 29. 10. 2015
Doplňkové informace k organizaci přijímacího řízení ze Sbírky právních předpisů - říjen 2015
Vydáno: 23. 10. 2015
MŠMT v souladu s Koncepcí podpory rozvoje nadání a péče o nadané na období let 2014 – 2020 vyhlašuje dotačního programu, kterým budou finančně podpořeni organizátoři mimoškolních vzdělávacích aktivit pro nadané žáky základních a středních škol ve věkové kategorii 13 - 19 let. 
Vydáno: 23. 10. 2015
Konference „Kvalita nebo kvantita? Proč zjišťovat postoje žáků“ se koná 25. listopadu v Green pointu. Cílem konference je: představit inovativní metodiku určenou ke zjišťování postojů žáků ve výuce globálních témat a...
Vydáno: 21. 10. 2015
Seminář zaměřený na inspirativní metody přípravy žáků na návštěvu divadelního představení a jeho následné ho reflexe. Účastníci se seznámí s technikami, které podporují zájem žáků o divadelní umění a přispívají k rozvoji aktivního diváctví.
Vydáno: 21. 10. 2015