Pedagogové jako lídři reformy vzdělávání
Učící se komunity přináší nový přístup k profesnímu rozvoji pedagogů, hlubšímu porozumění učebním procesům i spokojenosti žáků. Na základě poznatků a zkušeností všech zúčastněných vytváří nové know-how, které posiluje jejich pedagogické dovednosti. Může být klíčem k trvalému zlepšení využívání didaktických poznatků ve výuce i ke zlepšení kvality vzdělávacího procesu pro všechny žáky.
Reforma školy vedená učiteli vyžaduje, aby si pedagogové osvojili tzv. vyhodnocovací nebo badatelské myšlení. Aby ke své výuce nebo k práci lídra přistupovali jako k předmětu profesního výzkumu. Co zkoumají? To, jestli výuka v jejich třídě a škole opravdu ...
Vydáno: 20. 2. 20246 minut čtení
Pedagogové mohou být hybateli reformy vzdělávání, a když nejsou, není ani reforma. Úlohou pedagogického vedení je vytvářet podmínky pro to, aby ve škole i mezi školami probíhalo společné profesní učení jako hlavní nástroj trvající reformy. Série textů na ...
Vydáno: 22. 1. 20247 minut čtení
Učitelé na celém světě se sdružují do profesních učících se společenství, aby průběžně vytvářeli nezbytné inovace a adaptovali svou výuku pro měnící se potřeby společnosti a nových generací dětí. Dobrou zkušenost s tím máme i v projektu Pomáháme školám k ...
Vydáno: 12. 12. 20235 minut čtení