Řízení školy online Aplikace pro řízení školy
28. 1. 2021 iRozhlas.cz
28. 1. 2021 Redakce Řízení školy
27. 1. 2021 MŠMT
27. 1. 2021 Smart Communication
27. 1. 2021 Novinky.cz
27. 1. 2021 ČŠI
27. 1. 2021 Redakce Řízení školy
27. 1. 2021 SeznamZpravy.cz
27. 1. 2021 educa.messukeskus.com
Publikováno: 27. 1. 2021 Autor/autoři: Ing. Milan Hausner
Publikováno: 27. 1. 2021 Autor/autoři: PhDr. Mgr. Monika Puškinová, Ph.D.
Publikováno: 26. 1. 2021 Autor/autoři: PhDr. Mgr. Monika Puškinová, Ph.D.
Publikováno: 22. 1. 2021 Autor/autoři: Alice Frýbová, AK Holubová advokáti s. r. o.
Publikováno: 22. 1. 2021 Autor/autoři: Petra Schwarzová
Publikováno: 22. 1. 2021 Autor/autoři: Mgr. Martin Kaplán
Publikováno: 18. 1. 2021 Autor/autoři: Redakce časopisu Řízení školy
12. 1. 2021 STEAM Academy
18. 12. 2020 SSSVT
26. 11. 2020 Česká společnost ornitologická
9. 11. 2020 MŠMT
6. 11. 2020 WocaBee
2. 11. 2020 ČSÚ
21. 10. 2020 ING
23. 9. 2020 DidaDiv
9. 9. 2020 ADRA
5. 9. 2020 HZS ČR
Schválený 27. 12. 2004 Účinný 11. 1. 2005 Novelizovaný: 15. 10. 2020
Schválený 10. 6. 2009 Účinný 1. 9. 2009 Novelizovaný: 15. 10. 2020
Schválený 22. 12. 2014 Účinný 15. 1. 2015 Novelizovaný: 15. 10. 2020
Aktuality
14. 1. 2021 Kategorie: Aktuality Autor/autoři: Metodický portál RVP
Tabitha Moses ve svém článku uvádí důvodů celkem pět.
Časté požadavky učitele, aby se všichni dívali do displeje, může u žáků vyústit v pocit, že je všichni sledují, a rozptylovat je při soustředění se na to, jak asi vypadají před ostatními. Tyto nepříjemné pocity mohou být ještě silnější, když si uvědomíme skutečnost, že obličeje na displeji jsou často větší, a zdají se být velmi blízko, což může spustit stresovou reakci těla „boj, nebo útěk“, zanechávajíce žáky s pocity napětí a narušující jejich koncentraci.
Většina z nás se učí z neverbálních podnětů. Formát videokonference s pouhým zobrazením obličeje vede ke ztrátě mnoha neverbálních signálů, jako jsou například gesta rukou, a vyžaduje od lidí více námahy k přeložení toho, co vidí. Tento obličejový formát nás též nutí zaměřit se více na verbální signály, což může být vyčerpávající. Když je navíc na displeji mnoho obličejů, většina lidí se snaží soustředit na všechny – jde o druh multitaskingu nazvaný Kontinuální částečná pozornost. S tím mají lidé problémy. Rychlé přepínání mezi činnostmi může narušit paměť a snížit schopnost vykonávat zadanou práci.
I když se může zdát, že sedět doma v tiché místnosti může být pro žáky ideální, nemusí tomu tak vždy být. Žáci napříč všemi stupni vzdělávání mohou mít na starost opatrování jejich členů rodiny, nebo dokonce svých vlastních dětí. Pro některé žáky to může znamenat provádění více úkolů souběžně, starajíce se například o své sourozence během online výuky. Tyto povinnosti by mohly druhé rozptylovat a být pro zúčastněné žáky ztrapňující. Stojí za zmínku, že tyto konkurenční povinnosti nejsou charakteristické pouze pro žáky. Mnoho učitelů musí řešit stejné záležitosti.
Ve škole se od žáků nevyžaduje, aby svým spolužákům odhalovali detaily o svém osobním životě, ale v online videokonferenční výuce část tohoto soukromí ztrácí. Zapnutí videa znamená nechat ostatní vstoupit do jejich domova. Mnoho online platforem také není bezpečných, jak ukazuje příklad „Zoom útočníků“, kteří pronikli do tříd, a často narušovali pokyny a sdíleli osobní informace účastníků.
Vyžadovat používání videa během online výuky předpokládá, že žáci nebo jejich rodiče si mohou tuto technologii dovolit. Přibližně 1 z 5 žáků žije pod hranicí chudoby (v kontextu USA, pozn. autora) s nedostatečným přístupem k potřebným technologiím pro online výuku, počínaje počítači nebo tablety a konče Wi-Fi připojením.
O tom, že se jedná o komplexní problematiku a že velmi důležitým aspektem je klima školy či třídy, si můžete přečíst v článku Jaroslava Maška.
Zdroj: https://clanky.rvp.cz/clanek/c/Z/22772/5-duvodu-proc-nechat-zakum-vypnute-kamery.html/?fbclid=IwAR0HJXM3qDU_vGBcD33dHXixhokOGXuRV97UFKPq3bq30tafgBGz50hkkz4