Aktuality - strana 264

„Existuje názor, že vyspělost společnosti se měří úrovní péče o slabé a nemohoucí. Myslím, že v téhle kategorii máme v Česku co dohánět,“ říká David Matásek, oblíbený český divadelní, filmový i seriálový herec a muzikant .    
Vydáno: 04. 04. 2017
„Reakce nás svou pozitivitou velmi překvapují. Za tři dny se registrovalo prvních 100 škol a my obdrželi další stovky žádostí o registraci od samotných studentů,“ říká Jan Sláma, spoluzakladatel aplikace Nenech to být, o projektu, na němž se spolu s dalšími studenty podílí. Aplikace je podle jeho slov vysoce anonymní a slouží především samotným školám, které se pak mohou na případné patologické jevy ve škole lépe zaměřit.
Vydáno: 04. 04. 2017
Řídicí orgán IROP oznamuje, že dne 31. března 2017 došlo k vydání aktualizací Specifických pravidel pro žadatele a příjemce s platností od 31. března 2017 u výzvy č. 56 "Infrastruktura pro zájmové, neformální a celoživotní vzdělávání" a výzvy č. 57 "Infrastruktura pro zájmové, neformální a celoživotní vzdělávání (SVL)".
Vydáno: 04. 04. 2017
Svátek všech studentů je po roce opět tady a tentokrát s nejrozsáhlejším programem ve své historii. Největší český studentský festival představí v týdnu od 5. do 12. dubna nabitý program plný přednášek, workshopů, promítání, výstav, performancí a divadelních představení. Vše vyvrcholí již tradičním hudebním večerem ve středu 12. dubna ve čtyřech pražských klubech. Z jednodenní hudební akce se tak Student Fest stal týdenní multižánrovou přehlídkou, která spojuje amatérské a profesionální umělce z různých oborů. Snížené vstupné pro studenty do 26 let je k dostání v předprodeji GoOut za 120Kč a na místě za 150 Kč.
Vydáno: 04. 04. 2017
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy jako Řídicí orgán Operačního programu Výzkum, vývoj a vzdělávání ukončilo 30. března 2017 výzvu Inkluzivní vzdělávání pro Koordinovaný přístup k sociálně vyloučeným lokalitám. Zaregistrováno bylo 9 žádostí o podporu za 131 milionů korun, tedy za více než polovinu stanovené 250 milionové alokace výzvy.
Vydáno: 03. 04. 2017
Učitelé jsou páteří každého školského systému. Jak ale vybrat ty, kteří zaručí každému dítěti kvalitní vzdělání a stanou se skvělými učiteli? A jak se vůbec dobrý učitel pozná?
Vydáno: 03. 04. 2017
Soutěže a přehlídky jsou podle předních odborníků v oblasti pedagogiky považovány za hlavní nástroje ve vzdělávacím systému, podle kterých je možné identifikovat nadané dítě (žáka) - v různých oborech, věkových skupinách, profesích apod. 
Vydáno: 31. 03. 2017
Dvě nové výzvy Integrovaného regionálního operačního programu (IROP) nabízejí školským zařízením i dalším subjektům v aglomeracích krajských měst možnost finančně podpořit své projekty v oblasti předškolního vzdělávání. Celkem je v obou výzvách připraveno více než 872 mil. Kč z Evropského fondu pro regionální rozvoj (EFRR).
Vydáno: 30. 03. 2017
Kdo a jak bude kontrolovat děti, které by měly v rámci povinného předškolního vzdělávání navštěvovat MŠ a nedorazí? Jakým způsobem se bude řešit jejich omlouvání? A v neposlední řadě, jak bude probíhat přezkoušení dětí, které budou individuálně vzdělávat rodiče doma? Nejen odpovědi na tyto otázky hledají v těchto dnech učitelky a učitelé, kteří odpovídali v bleskovém dotazníkovém šetření. To realizovala nezisková organizace EDUkační LABoratoř (EDULAB) v 16 Metodických centrech pro předškolní vzdělávání projektu Školka hrou ve spolupráci s časopisem Poradce ředitelky MŠ. Zapojilo se do něj 85 pedagogů.
Vydáno: 30. 03. 2017
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy u příležitosti Dne učitelů vydává další číslo Zpravodaje. Hlavním tématem je kariérní řád, novinky v oblasti řešení šikany, ale také si můžete přečíst rozhovor se školským ombudsmanem.
Vydáno: 29. 03. 2017
Excelová tabulka publikovaná na stránkách novamaturita.cz obsahuje strojově čitelné údaje o podrobných výsledcích 61 765 maturantů, kteří na jaře 2016 absolvovali společnou část maturitní zkoušky z českého jazyka a literatury. Ministerstvo školství tím vyhovělo žádosti Oldřicha Botlíka z iniciativy Maturitní data – odtajněno, který podle zákona o svobodném přístupu k informacím požádal o anonymizované záznamy výsledků každého žáka a navrhl jejich zveřejnění. Data byla zveřejněna v podobě, která nemůže poškodit žádného konkrétního studenta.
Vydáno: 29. 03. 2017
V posledním březnovém týdnu proběhne šestý ročník Týdne otevřeného vzdělávání, jehož cílem je upozornit na zajímavé otevřené vzdělávací zdroje. V Česku se do něj zapojí i Aliance pro otevřené vzdělávání, Metodický portál RVP či Wikimedia ČR. Týden otevřeného vzdělávání je mezinárodní událostí, která se poprvé konala v roce 2012 a i letos proběhne celosvětově.
Vydáno: 28. 03. 2017
Státní zemědělská a potravinářská inspekce (SZPI) zjistila v tržní síti závadnou šarži nealkoholického nápoje Ice tea s příchutí Citron, nesycený nealkoholický nápoj s příchutí čaje a citronu, objem lahve: 0,5 l, šarže: L274, datum minimální trvanlivosti do 30. 3. 2017, výrobce: NELI, a.s., Na Hraničkách 589/34, 682 01 Vyškov.
Vydáno: 28. 03. 2017
Vážené a milé paní učitelky, páni učitelé, přeji Vám hezký dnešní svátek.  Je to 425 let od narození Jana Amose Komenského, ale vlastně se toho tolik nezměnilo. Učitel je pro žáka nepostradatelný, aby byl úspěšný ve škole i v životě. Děti chtějí, aby je učení bavilo. 
Vydáno: 28. 03. 2017
Ministryně školství Kateřina Valachová podpořila nový nástroj k odhalování šikany ve školách s názvem „Nenech to být“. Ten začne dnes fungovat na principu schránek důvěry, ale v elektronickém prostředí prostřednictvím webu nebo mobilních aplikací. Projekt získal záštitu ministryně školství a na jeho propagaci se podílí známý youtuber NejFake.
Vydáno: 28. 03. 2017
vám přeje redakce Řízení školy
Vydáno: 28. 03. 2017
Ve Velkém sále vzdělávacího a kulturního centra Židovského muzea v Praze se 27. března 2017 uskutečnilo slavnostní vyhlášení výsledků 14. ročníku literární, historické a fotografické soutěže DANIEL. Jejími organizátory jsou Národní institut pro další vzdělávání, Židovské muzeum v Praze, Památník Terezín a Mezinárodní křesťanské velvyslanectví Jeruzalém.
Vydáno: 28. 03. 2017
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy jako Řídicí orgán Operačního programu Výzkum, vývoj a vzdělávání připravilo výzvu, ze které vyšší odborné školy mohou v termínu od 4. dubna do 31. srpna 2017 získat až 250 milionů korun. Podpořeny budou projekty z ekonomické, humanitní, technické, zdravotní a pedagogické oblasti.
Vydáno: 27. 03. 2017
Jiří Stárek je ředitelem základní umělecké školy v Praze Hostivaři a předsedou Asociace základních uměleckých škol ČR HMP. Věnuje se přednáškové činnosti se specializací na oblast uměleckého vzdělávání, školského managementu a vedení lidí. Spolupracuje s nakladatelstvím Wolters Kluwer, kde redaktorsky vede časopis Speciál pro ZUŠ. Od roku 2016 je akreditovaným lektorem NIDV pro oblast společného vzdělávání.
Vydáno: 27. 03. 2017
„Ve výchově přistupuji ke svému synovi jako ke zdravému, samozřejmě s respektem k jeho problému, “ říká Michaela Selmi Wallisová, matka devítiletého Jakuba, kterému byl diagnostikován atypický autismus, vývojová dysfázie a hyperkinetická porucha ADHD – neurovývojová porucha charakteristická především poruchou pozornosti, impulzivitou a hyperaktivitou.
Vydáno: 27. 03. 2017