Aktuality - strana 255

Podle všeobecného mínění pedagogů a bezpečnostních expertů nejsou české školy připraveny na nebezpečné situace, například útok střelce. Vít Rakušan, náměstek politického hnutí Starostové a nezávislí a náměstek hejtmanky Středočeského kraje pro bezpečnost, s touto teorií souhlasí. O konkrétních řešeních pak pohovořil ve studiu DVTV.cz!
Vydáno: 14. 08. 2017
MŠMT se neztotožňuje se zjištěními Nejvyššího kontrolního úřadu v oblasti investic do veřejných vysokých škol. Stávající dotační program MŠMT průběžně vyhodnocuje a v současnosti připravuje podrobné podklady pro navazující program. 
Vydáno: 11. 08. 2017
Sešity, psací potřeby nebo pomůcky na výtvarnou výchovu - věci, které musí každoročně nakupovat rodiče školáků. Taková investice do vzdělání dětí je přitom pro některé rodiny velkým zásahem do rozpočtu - utratí za ně průměrně tři tisíce korun, a to ještě před začátkem školního roku.
Vydáno: 11. 08. 2017
Kurzy jsou určeny nejen profesionálním hráčům na smyčcové nástroje, ale i amatérským nadšencům, žákům ZUŠ a učitelům. Probíhají v zajímavém prostředí z hlediska kulturních a historických krás.
Vydáno: 03. 08. 2017
MŠMT v pátek 28.7.2017 zveřejnilo návrh rozdělení dotací v programu V na podporu činnosti sportovních svazů.
Vydáno: 01. 08. 2017
Na letošní celosvětové finále soutěže Imagine Cup přicestovalo do ústředí Microsoftu v Redmondu 54 studentských týmů z celého světa, které soutěžily o ceny v celkové hodnotě 315 000 USD. V nabité konkurenci získal poprvé v historii soutěže hlavní cenu projekt z České republiky. Tým X.GLU studentů pražské ČVUT zvítězil s inovativním projektem, který pomáhá dětem s cukrovkou. 
Vydáno: 28. 07. 2017
Dodatek k osvědčení dostalo letos téměř 55 tisíc absolventů – vyučených i maturantů. Využít ho mohou především při hledání práce nebo při dalším studiu v zahraničí. Dokument, který často vyžadují zaměstnavatelé v Anglii a Německu, letos vydalo 596 středních škol, téměř polovina všech českých středních škol. 
Vydáno: 27. 07. 2017
Publikujeme komentář Boba Kartouse o proměnách pracovního trhu, jak vyplývá z nedávné analýzy OECD, a nutnosti investovat do vzdělávání. Text vyšel 18.7. v Lidových novinách.
Vydáno: 24. 07. 2017
Ministr školství, mládeže a tělovýchovy Stanislav Štech schválil po projednání v 28. poradě vedení MŠMT dne 18. 7. 2017 Plán hlavních úkolů České školní inspekce na školní rok 2017/2018.
Vydáno: 19. 07. 2017
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy schválilo po projednání ve 27. poradě vedení dne 11. 7. 2017 znění kritérií hodnocení podmínek, průběhu a výsledků vzdělávání, podle nichž bude Česká školní inspekce školy a školská zařízení ve školním roce 2017/2018 hodnotit. Kritéria vycházejí z modelu tzv. kvalitní školy, který Česká školní inspekce ve spolupráci s externími odborníky vytvořila. 
Vydáno: 19. 07. 2017
Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání realizovaný v programovém období 2014 – 2020 je v polovině svého vymezeného času. Přesto do něho již byly předloženy projektové žádosti za více než 108 miliard korun, Celkově je k dispozici 75 miliard. Jaké výsledky má v tomto mezičase kromě velkého zájmu oprávněných žadatelů?
Vydáno: 18. 07. 2017
Vysoká koncentrace CO2, nedostatečná cirkulace čerstvého vzduchu a nevyhovující světelné či akustické podmínky. Takové jsou závěry měření České rady pro šetrné budovy (CZGBC) v rámci nového projektu zaměřeného na kvalitu vnitřního prostředí ve školách. O tom, že je stav vnitřního prostředí většinou nevyhovující, se sice ví již delší dobu, podle CZGBC však chybí soustavné řešení.
Vydáno: 18. 07. 2017
Kurzy IT zaměřené na ženy jsou pro většinu z nich bránou do světa technologií. Některé se rozhodly změnit svou kariéru a stát se IT profesionálkami. Ze zdravotní sestry Veroniky Gabrielové se díky kurzům stala ajťačka ve velké nadnárodní firmě.
Vydáno: 18. 07. 2017
Fatima Rehimi se narodila v roce 1992 v Afghánistánu. Otec byl učitelem perštiny ve škole a maminka zůstala podle místní tradice v domácnosti. Po uzavření afghánských univerzit a škol musela rodina emigrovat. Prodala veškerý majetek a vydala se na cestu. Peníze pro převaděče vystačily do České republiky, kam rodina přišla v roce 2000, pouze se základními věcmi. Fatimě Rahimi bylo devět let, když nastoupila poprvé v životě do školy. Nyní studuje na FHS UK kulturní a duchovní dějiny Evropy a na FF UK dějiny a kulturu islámských zemí a íránistiku, píše pro Deník referendum a je feministkou.
Vydáno: 18. 07. 2017
Podle Mariann Ziss se v českých školách příliš tlačí na češtinu na úkor celkového rozvoje dítěte a jakékoliv potíže či pochybnosti dáváme do spojitosti s bilingvní výchovou. Mariann Ziss se přistěhovala z Maďarska do České republiky v roce 2005 a pracuje zde jako klinická psycholožka a hypnoterapeutka. S izraelským manželem vychovávají své dvě děti v kvatrolingvním prostředí, a i přesto, že oba mluví česky, děti mohou doma mluvit pouze maďarsky a hebrejsky. Přístup rodiny Zissových tak jde proti názorům české společnosti, která naopak přijetí češtiny u cizinců považuje za prioritu. Její neortodoxní a zároveň odborný pohled však může pomoci lépe pochopit, jak se rodiče cizinci v českém vzdělávacím systému i společnosti cítí.
Vydáno: 18. 07. 2017
Počet mladých řemeslníků v tuzemsku trvale klesá. V roce 2005 se vyučilo více než 119 tisíc žáků, vloni už necelých 76 tisíc. Rok předtím jich bylo přitom o pět tisíc více. Největší propad zažívají nábytkářské a stavební profese. Problém je i v tom, že rodiče střední odborné školství kritizují a neoprávněně ho považují za podřadné.
Vydáno: 17. 07. 2017
Oznámení o vyhlášení výběrového řízení: Ředitelka Speciálně pedagogického centra PaedDr. Věra Čadilová vyhlašuje dne 12.6.2016 výběrové řízení na obsazení pracovního místa: speciální pedagog  / poradenský pracovník pro školské poradenské pracoviště.
Vydáno: 17. 07. 2017
Sedmnáctiletá zkušenost z jediné židovské školy v Česku z pozice učitele, zřizovatele i rodiče mi pomohla získat vhled do vzdělávání cizinců. Podíl nečesky mluvících dětí ve vybraných letech a třídách totiž dosahoval až devadesáti procent. Lauderovy školy se tak již před více než patnácti lety staly první "laboratoří", zkoušející, jak v sice neveřejné, leč neplacené škole vzdělávat děti bez znalosti češtiny.
Vydáno: 17. 07. 2017
Zastánci i odpůrci kariérního řádu postupně rozpoutávají diskusi na toto téma. Proč se nemohou tyto peníze nemohou jednoduše použít na odměny pro učitele? Bylo by možné je použít na nákup školních pomůcek? To jsou otázky, které aktuálně víří nejen na sociálních sítích. Radek Sárközi dokonce ministra školství, mládeže a tělovýchovy ČR nařkl z manipulace s informacemi a sdělování nepravd. Publikujeme jedno z nejobsáhlejších vyjádření k nastalé situaci:
Vydáno: 14. 07. 2017
Kvůli zamítnutí učitelského kariérního řádu ve Sněmovně učitelé v příštím roce přijdou o 1,8 miliardy korun, které se měly využít na jejich platy. Tvrdí to alespoň ministr školství Stanislav Štech (za ČSSD). Školské odbory s případným vyškrtnutím částky z navrhovaného rozpočtu nesouhlasí. Jejich předák František Dobšík řekl, že odboráři budou usilovat o to, aby školství a kantoři o zamýšlenou sumu nepřišli.
Vydáno: 14. 07. 2017