Aktuality - strana 189

Národní pedagogické muzeum a knihovna J. A. Komenského (NPMK) u příležitosti mezinárodního dne dětské knihy dnes vyhlásily výsledky 26. ročníku literární ankety SUK – Čteme všichni o nejoblíbenější dětskou knihu. V České republice jde o nejstarší anketu svého druhu, jejíž tradice sahá až do roku 1993.
Vydáno: 12. 04. 2019
V rámci 24. ročníku soutěže JA STUDENTSKÁ FIRMA ROKU 2019 zvítězilo v 10 kategoriích 7 firem, které postupují do superfinále JA STUDENTSKÁ FIRMA ROKU, které proběhne 16.5.2019 v prostorách UNYP. Vítězný tým pak postupuje do mezinárodního finále JA Europe Company of the Year Competition 2019, které se bude konat letos ve Francii! Akce se uskutečnila za podpory Ministerstva školství a mládeže a tělovýchovy České republiky a Amerického velvyslanectví v Praze.
Vydáno: 12. 04. 2019
Pátý ročník národního finále závodů autíček na vodíkový pohon v Ostravě bude výjimečný počtem závodních týmů a atraktivním programem pro návštěvníky všech věkových kategorií. Dva dny dramatických závodů Horizon Grand Prix představí 17. – 18. 4. 2019 v Trojhalí v Ostravě energii budoucnosti – vodík a nadějné technické talenty ze středních škol České republiky.
Vydáno: 12. 04. 2019
Vyplývá to z analýzy Spořitelny. Stát podle analytiků dluží českým učitelům na platech 500 miliard Kč
Vydáno: 12. 04. 2019
Matematika formuje abstraktní myšlení, u maturity má být povinná, říká bývalý šéf Cermatu Jiří Zíka
Vydáno: 11. 04. 2019
V českých školách se málo čte a učitelé moc neumí u dětí rozvíjet schopnosti nutné k porozumění informacím. Žáci by měli víc porovnávat různá sdělení a pracovat s texty i v předmětech mimo češtinu.
Vydáno: 11. 04. 2019
Učitelky na tuzemských základních školách si v loňském školním roce vydělaly více než učitelé. Své mužské kolegy sice překonaly jen o osmdesát korun hrubého, ale došlo k tomu poprvé za posledních sedm let.
Vydáno: 11. 04. 2019
Školám pomůže s digitálním vzděláváním, rodičům a dětem umožní bezpečnější pohyb v online světě
Vydáno: 11. 04. 2019
Je u nás pevně zabydlený strach z chyb, děti se je bojí dělat, chyba je přitom obrovský stavební materiál. Když děti pochopí, že chyba není ostuda, mají do života vyhráno, míní učitelka ZŠ Petřiny - sever Petra Šubrtová, loni oceněná v soutěži Global Teacher Prize. 
Vydáno: 10. 04. 2019
Zdlouhavé vyjednávání britského parlamentu o podobě brexitu vyvolává řadu otázek a nejistot. Jednou ze skupin Čechů, kterých se odchod Velké Británie z EU dotkne, budou i studenti jazykových škol – přitom přibližně 70 % studentů, kteří se rozhodnou studovat angličtinu v zahraničí, míří právě do Velké Británie. Na jaké změny se mohou zájemci o krátkodobé i dlouhodobé kurzy připravit, vysvětluje Kristýna Hrůšová ze společnosti Study.cz.
Vydáno: 10. 04. 2019
Matematická soutěž pro všechny? Ano, Matematický klokan je soutěž pro všechny žáky od 2. ročníku základní školy až po maturitu. Že jde o soutěž žáky i učiteli oblíbenou, dokládá počet soutěžících – v celosvětovém měřítku se jejich počet blíží k sedmi milionům, v České republice v loňském roce překročil hranici 400 000 účastníků. A něco navíc? Díky specifickému výběru úloh nabízí Klokan i možnost vyhledávat přemýšlivé děti.
Vydáno: 09. 04. 2019
Platy pedagogických pracovníků vzrostly v roce 2018 o 10,9 %, u nepedagogů to bylo o 11,8 %. V loňském roce tak byl průměrný plat učitele 35.089 korun a nepedagogové se dostali v průměru na 20.078 korun. V letošním roce bude meziroční nárůst platů pedagogických pracovníků o 15 %. Další nárůst pak chce ministr školství, mládeže a tělovýchovy Robert Plaga vyjednat i pro rok 2020, což potvrdil na tiskové konferenci po jednání s šéfem školských odborů Františkem Dobšíkem a předsedou Unie školských asociací CZESHA Jiřím Zajíčkem.
Vydáno: 09. 04. 2019
Srdečně Vás zveme na tři semináře, které proběhnou v dubnu a květnu v Praze a Olomouci. Výchovně – dramatický workshop Lidi to tak nenechaj nabízí zážitkovou a metodickou část: vžijete se do uvažování jednoho studenta v rychle se měnícím poválečném Československu, který stojí před důležitým rozhodnutím. Co všechno musel vzít v úvahu? A co bylo v sázce?
Vydáno: 09. 04. 2019
Po perširaz pes mange zaľibindžas jekh romano lav. Oda lav phendža miri baba mira dake: „Kaj salas, čhaje?“ O slovos čhaje pes mange zabačindžas. Paľis phučľom la babatar: „Babo, s’oda za slovos čhaje?“ Joj morlas o grati, na šundžas man. Užaravas chvilka. Oj preačhiľa te morel o grati. Paľis latar phučľom: „Babo, s’oda za slovo čhaje?“ Oj pre ma zadikhľas a phendžas mange, že kavka vakeren o Roma pro romňa.
Vydáno: 09. 04. 2019
Postoj k vlastnímu tělu, mezilidské vztahy nebo duševní zdraví. O tom všem by se brzy mohly učit děti na druhém stupni základních škol. 
Vydáno: 09. 04. 2019
Česká školní inspekce nabízí všem zájemcům o problematiku vzdělávání přehledy vybraných informací a zajímavostí ze zahraničních elektronických zdrojů. Zpracovávány jsou zejména vybrané informace z oblasti hodnocení kvality procesů ve vzdělávání (např. externí evaluace/autoevaluace), výsledků vzdělávání žáků (např. standardizované testování, vlastní hodnoticí nástroje školy či učitele apod.) nebo informace týkající se posuzování různých metod výuky. 
Vydáno: 09. 04. 2019
Nástroj komplexní podpory školy
Vydáno: 08. 04. 2019
Ač se na školách naplno učí a učitelé i ředitelé jsou tímto procesem plně zaměstnáni, na pozadí se rozbíhá proces revize kurikula. Je to velká příležitost srovnat krok s vývojem společnosti, s dobou, s technologiemi. Ale také velké riziko, že pokud to uděláme špatně, zakonzervujeme systém úplně a navždy. Co s tím na konkrétní škole? Každému je jasné, že dříve nebo později se bude muset sáhnout i na ŠVP. I pro ředitele a celý učitelský sbor bude úprava momentem zastavení, ohlédnutí se, vynoření a analýzy. Za jaký konec začít klubko rozmotávat?
Vydáno: 08. 04. 2019
V úterý 2. dubna 2019 se na ústředí České školní inspekce uskutečnilo společné jednání vedení České školní inspekce se členy školských komisí Svazu měst a obcí ČR a Sdružení místních samospráv ČR. 
Vydáno: 08. 04. 2019
Ve středu 3. dubna 2019 se na ústředí České školní inspekce uskutečnil již třetí odborný panel, který se zabýval přístupy k hodnocení dětí a žáků. 
Vydáno: 08. 04. 2019