Aktuality - strana 3

Jaké negativní dopady na žáky či studenty může mít neustálé spoléhání na výuku ve v podobě výkladu od tabule? 
Vydáno: 07. 01. 2025
Podle odborářů je návrh změny financování nepedagogů neadekvátně připravený a může vést ke zhoršení podpory v rámci školských služeb. 
Vydáno: 03. 01. 2025
Mezi cíle, které se již podařilo splnit, patří například schválení návrhu revize rámcových vzdělávacích programů pro základní a předškolní vzdělávání, elektronizace přihlašování žáků do středního vzdělávání nebo podpora pohybových aktivit dětí a žáků ve škole během celého dne. 
Vydáno: 01. 01. 2025
Vážíme si vaší důvěry.Přejeme vám, aby pro vás byl rok 2025 plný zdraví, štěstí a spokojenosti.
Vydáno: 01. 01. 2025
Tyto klíčové dokumenty představují významný krok k modernizaci českého vzdělávacího systému, který reflektuje potřeby současné společnosti a naplňuje cíle Strategie vzdělávací politiky ČR do roku 2030+.
Vydáno: 30. 12. 2024
Přejeme vám krásné prožití svátků a do roku 2025 mnoho štěstí, úspěchů a zdraví!
Vydáno: 21. 12. 2024
ČSÚ zveřejnil zprávu "Mzdy učitelů v regionálním školství 2013–2023". Z ní vyplývá, že si učitelé meziročně vydělali v průměru o 1 300 korun měsíčně více. Osm z deseti učitelských pozic vykonávaly loni ženy.
Vydáno: 20. 12. 2024
Úpravy kurikula, digitalizace administrativy a pokusy o reformu financování odhalily pozitivní aspekty i přetrvávající nedostatky systému.
Vydáno: 19. 12. 2024
Českomoravský odborový svaz pracovníků školství se obrátil na Ministra financí Zbyňka Stanjuru s žádostí o upřesnění aktuální legislativní fáze dané změny a o potvrzení možnosti jejího účinnosti od 1. ledna příštího roku, v souladu s dřívějšími prohlášeními.
Vydáno: 19. 12. 2024
Studie PAQ Research vznikala před zveřejněním poslaneckého návrhu k novele školského zákona ze dne 12. září 2024, který má podíl odkladů v Česku výrazně omezit.
Vydáno: 18. 12. 2024
Desková hra Ypsilonie v roce 2025 oslaví 10 let na českém trhu. Jde o jednu z nejhranější vzdělávacích her v České republice. Pokud jste o ni ještě neslyšeli, něco důležitého vám asi uteklo. Ve výuce ji používaly a používají stovky českých základních škol a prošla rukama až desítek tisíc školáků. Zabydlela se také v domácnostech jako oblíbená rodinná hra. 
Vydáno: 18. 12. 2024
Program Erasmus+ je příležitostí (nejen) pro školy, jak zapojit pedagogy, žáky i celé kolektivy do mezinárodních vzdělávacích projektů. Díky financování od Evropské unie mohou instituce realizovat výjezdy do zahraničí, navazovat nová partnerství, sdílet inovativní postupy a posilovat kvalitu vzdělávání.
Vydáno: 18. 12. 2024
Studie z dílny E-Bezpečí Univerzity Palackého v Olomouci odhaluje způsoby, jakými žáci integrují umělou inteligenci do svých školních a volnočasových aktivit. V jaké míře využívají AI samotné školy?
Vydáno: 17. 12. 2024
Žáci IX. A ze ZŠ Chotěšov v okrese Plzeň – jih zvítězili v celostátním kole soutěže Jazykový WocaBee šampionát. Soutěž se uskutečnila pod záštitou Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy ČR a v tomto školním roce se jí zúčastnilo celkem 120 tisíc žáků. Šampioni z Chotěšova se během celého trvání soutěže naučili 252 nových slovíček z anglického jazyka a pro svou školu získali hlavní cenu v soutěži - 75 tisíc Kč na modernizaci vyučování. Symbolický šek na tuto částku si vedení školy převzalo v pondělí 9. prosince z rukou organizátorů soutěže na slavnostním vyhodnocení.
Vydáno: 16. 12. 2024
Popis české neefektivity, zahraniční trendy a ostrovy dobré praxe 
Vydáno: 16. 12. 2024
Učitelé by místo mechanického zvládnutí slovní zásoby nebo gramatiky měli předávat praktické jazykové dovednosti, které využijí v reálném životě.
Vydáno: 16. 12. 2024
Všeobecné obory mají připravovat na studium na vysoké školy (VŠ). Nejsou jedinou možností, poskytují ale nejširší přípravu – umožňují pokračování na většině oborů. Výuční list nebo jen ZŠ preferuje menšina rodičů – celkem 12 %. 
Vydáno: 14. 12. 2024
Meziškolní konference Rady mladších, které se letos vydaly za studenty do 7 krajů v Čechách i na Moravě, vytvořily pro žáky bezpečný prostor, ve kterém mohli svobodně prezentovat své názory a diskutovat o nich nejen se svými vrstevníky, ale také s odborníky, pedagogy, rodiči nebo politiky.
Vydáno: 13. 12. 2024
Průběžné hodnocení: Z celkem 61 doporučení se přibližně dvě třetiny nachází ve fázi schvalování nebo částečné realizace. Největší pokroky zaznamenáváme v systémovém přístupu k řešení nerovností ve vzdělávání. Naopak zaostává vytváření nástrojů pro informované rozhodování na základě dat.
Vydáno: 13. 12. 2024
Naše školství musí být více propojené s reálným životem a zároveň připravené na budoucnost plnou inovací, nových technologií a proměn na trhu práce. Cílem reformy je nejen přizpůsobit systém současným potřebám, ale především vytvořit prostor, kde budou naši studenti rozvíjet své dovednosti, objevovat svůj potenciál a připravovat se na životní výzvy.
Vydáno: 12. 12. 2024