Každá doba přináší mnoho vzdělávacích výzev, letos je pociťujeme snad ještě intenzivněji. Konceptem nového Pedagogického diáře 2020/2021 nabízíme možnost projít nadcházejícím školním rokem s lehkostí a efektivním využitím času vyměřeného k výchově a vzdělávání budoucí generace. Spoluprací a vzájemnou podporou těch, které spojuje nadšení a láska k výchově a smysluplnému vzdělávání, vznikl efektivní pedagogický nástroj. Pedagogickým týmům nabízíme množstevní slevu 20% při nákupu 6 a více kusů.
“Věřím, že spokojený učitel dokáže zázraky, a především dokáže každému dítěti zprostředkovat právo na šťastné dětství a radostné učení. Vím, že na naše pedagogy klademe vysoké nároky s velkou zodpovědností. Myslím si, že k tomu, aby dokázali svou práci dlouhodobě vykonávat s nadšením a s úsměvem, je potřeba o ně pečovat,“ říká autorka konceptu, Markéta Mrázová. Bez nadsázky lze říct, že Pedagogický diář je učitelův parťák, kterému může každý pedagog svěřit své myšlenky, probrat s ním možnosti řešení a udělat akční plán. Na tomto základě pak učitel může zhodnotit, co se mu povedlo, kde má případné mezery, a ze svých zkušeností a díky zpětné vazbě se následně poučit a vyhodnotit svou praxi. „Pedagogický diář je nejen diář, ale také učitelský zápisník, inspirační a motivační inkubátor i nástroj osobního růstu v jednom. Zázraky nedokáže, ale nabízí podnětné prostředí, které stejně jako dobře opečovávaná zahrádka poskytuje základ pro dobré zakořenění profesního i osobního postoje,“ dodává autorka projektu.
Za podobou Pedagogického diáře stojí 9 inspirativních učitelů, kteří byli mezi nominovanými nebo finalisty Global Teacher Prize CZ (Jiří Homola, Bohuslav Hora, Ilona Horáčková, Rita Chalupníková, Jana Kopecká, Jarmila Polomská, Andrea Tláskalová, Alena Vávrová, Jan Voda) a jeden Zlatý Ámos (Jiří Luka). Na tvorbě diáře spolupracovalo 8 vzdělávacích organizací – ADRA, Asociace lesních mateřských školek, Inspirace učitele, Intuitivní pedagogika, JOB – spolek pro inovace, Montessori ČR, Svobodaučení.cz a Škola bez poražených. V neposlední řadě náš projekt vznikl díky 222 učitelům, kteří se zapojili do dotazníkového šetření a sdíleli s námi své zkušenosti a potřeby. Díky společné práci a podpoře tak mohl vzniknout Pedagogický diář.
Mezi priority tvůrců patří otázky udržitelnosti a ochrany životního prostředí, a proto vznikl Pedagogický diář, který reflektuje lokálnost, solidárnost, šetrnost a efektivitu. Desky jsou vyrobeny z „veganské kůže“, která svými vlastnostmi zaručuje dlouholeté používání, dokonce je můžete i prát! Výroba probíhá výhradně v České republice. Za výrobou a designem Pedagogického diáře stojí kreativní grafické studio českého papírnictví PAPELOTE.
Součástí principů, na nichž stojí Pedagogický diář, je rovněž idea podpory vzdělávání v ČR. Díky spolupráci s Člověkem v tísni poputuje z každého prodaného výtisku 200 Kč na podporu projektu Lepší škola pro všechny, který pomáhá k zvyšování vzdělávacích šancí českých dětí ohrožených chudobou. „Věřím, že každé dítě má nárok na šťastné a spokojené poznávání světa kolem sebe, bez ohledu na to, v jaké rodině se narodí,” poznamenává Markéta Mrázová.
Co je možné v Pedagogickém diáři najít a jaké nástroje nabízí?
Pedagogický diář má praktický formát A5, rozevírací kroužkovou vazbu, která zaručí prezenci pouze potřebných materiálů, papírovou kapsu na výukové materiály a také gumičku, která udrží pohromadě nejen všechny poznámky, ale také fix, propisky a mobilní telefon. Díky kvalitním deskám z veganské kůže je možné další školní roky dokupovat jen aktuální obsah, nikoliv celý diář.
Diář v základní podobě nabízí několik druhů plánovačů pro efektivní plánování času, práce i vzdělávacích cílů zvoleného období. Mimo běžná data (čísla týdnů, státní svátky, významné dny, jmenné svátky) je kalendárium obohaceno o data všech prázdnin (organizace školního roku 2020/2021 i 2021/2022), významná data českého školství a o mezinárodní dny s propojující vazbou na využití ve výuce, kterou zpracovala ADRA. Dále se v PD nachází stručný přehled a plánovač školního roku 2021/2022 s vyznačenými daty prázdnin. V neposlední řadě diář obsahuje data zajímavých – inspirativních – vzdělávacích akcí konaných pro pro vzdělavatele v průběhu roku po celé ČR. Plánovací nástroje doplňují i motivačně-akční plány, díky kterým si každý může vytvořit svou vizi pro následující rok, sledovat její naplňování a na konci školního roku ji vyhodnotit.
PD nabízí „instantní inspiraci“ na každý týden v podobě inspirativních citátů, které pro nás zpracovali účastníci a finalisté ceny Global teacher prize Česká republika i jeden Zlatý Ámos, a organizace působící v různých koutech spektra českého vzdělávání.
Mysleli jsme i na osobní prostor pro relaxaci, který nabízíme při vymalovávání umělecky zpracovaných antistresových omalovánek.
Nedílnou součásti PD je evaluace – (sebe)reflexe. Najdete v něm několik nástrojů pro hodnocení vlastních výkonů a díky spolupráci s JOB – spolek pro inovace i reflektivní karty k vystřihnutí a okamžitému použití v rámci výuky či jako podněty pro sebereflexi. Díky pedagogickým výzvám, které připravil tentýž partner, může každý pedagog individuálně posouvat své profesní hranice na další úroveň.
Uvědomujeme si, že každý pedagog potřebuje a používá trochu jiné nástroje učitelského zápisníku. Aby byl Pedagogický diář použitelný v celém spektru vzdělávání, vytvořili jsme online prostor „Stáhni, tiskni, přidej“, v němž si každý majitel diáře vybere ty pravé tabulky, rozvrhy, klasifikační archy a další (ne)zbytnosti, vše jednoduše stáhne, vytiskne a zařadí do svého diáře.
PD obsahuje velké množství různobarevných samolepek, které pomohou s organizací a plánováním dílčích částí; ženám navíc umožní plánovat dle jejich cyklu. Samolepky je možné využít jako vlastní rozřazovače a nalepit podle individuální potřeby.
Chcete se o Pedagogickém diáři dozvědět více? Sledujte naše webové stránky www.pedagogickydiar.com a aktuální dění na sociálních sítích.
Zdroj: www.pedagogickydiar.com