Nedostatečně větráte? Ve třídách, kde se nachází více žáků či studentů a učitelů pohromadě, se může oxid uhličitý rychle kumulovat. Jeho vyšší koncentrace nejsou pouze drobným nepohodlím, ale mohou výrazně zasahovat do kognitivních procesů, koncentrace i celkové pohody. Není barevný, nemá žádnou chuť ani nezapáchá. Přítomnost CO2 však může mít zásadní vliv na soustředění, učení či efektivitu práce v hodině.
Důležité informace najdete: http://www.co2monitoring.cz
Články o kvalitě vzduchu ve školním prostředí vznikají ve spolupráci se společností Advanced Monitoring Services, s. r. o., která se touto oblastí zabývá a je také dodavatelem řešení pro měření kvality vzduchu a termoregulaci prostor. Zdrojem informací jsou veřejně dostupné encyklopedické weby, odborné články v tisku, platná legislativa i vlastní zkušenosti.
Pojmy mikroklima a wellbeing budou stále důležitější jak pro rodiče kvůli zdraví jejich dětí, tak i pro zřizovatele a vedení škol, neboť nezanedbatelnou součástí technických řešení pro řízení tepelné pohody je správné nakládání s energiemi, které může přinést velké finanční úspory. =>> přečíst si článek
Jak vypadá současná legislativa, která se vyjadřuje ke kvalitě vzduchu a mikroklimatu ve školách? Jaké jsou techniky měření kvality vzduchu s důrazem na CO2? Zvýšené koncentrace tohoto plynu mají velký vliv na kognitivní funkce a zdraví dětí i školního personálu. =>> přečíst si článek
Monitorování parametrů jako např. CO2, PM2,5 a PM10, těkavé organické látky, vlhkost či teplota umožňuje školám podniknout správné kroky k udržení zdravého vnitřního prostředí a zajišťuje, že případné problémy budou řešeny dříve, než se stanou závažnými. Co je vhodné pro vaši školu – svépomocí, nebo profesionální měření? =>> přečíst si článek
Zdroj: Advanced Monitoring Services, s. r. o., Řízení školy