Aktuality - strana 10
Na základě rozhovorů s pamětníky, kteří učili před rokem 1989, skládali obrázek toho, jak školství za minulého režimu fungovalo.
Absence podpory a rozvinutého řízení, decentralizované školství ČR
Přehled nejdůležitějších zjištění o úrovni matematické, čtenářské a přírodovědné gramotnosti patnáctiletých žáků v České republice v kontextu všech zapojených zemí a regionů (37 zemí OECD a 44 partnerských zemí).
Po úterním jednání školské tripartity to řekl ministr školství Mikuláš Bek.
Mezinárodní šetření PISA 2022
Romano suno je jazyková soutěž v romštině. Jejím smyslem je umožnit romským dětem i dospělým popsat svět kolem sebe vlastníma očima a ocenit jejich znalost romštiny – jazyka, který se ve veřejném prostoru běžně nevyskytuje.
S umělou inteligencí se dnes už takřka denně setkáváme. A jak ji lze využít v oblasti vzdělávání? Je to jen chat gpt či ještě něco jiného?
Nejdříve se chce dohodnout s odbory na financování školství.
Původní návrh vyhlášky obsahoval snížení objemu financí na platy asistentů pedagoga, školní psychology či speciální pedagogy.
U dětí je potřeba rozvíjet dovednost užívat technologie ke svému prospěchu a zdraví
Nový projekt Národního pedagogického institutu podpoří učitele ve vzdělávání a vzájemné spolupráci, školám pomůže s aktuálními změnami vzdělávání
Materiál MŠMT stanovuje podmínky pro financování pozice ukrajinského asistenta pedagoga ve školách (MŠ, ZŠ, SŠ a konzervatoře) na období od 1. 1. 2024 do 31. 8. 2024. Podmínky jsou obdobné jako v předchozím období.
Česká školní inspekce připravila metodický dokument, jehož cílem je pomoci ředitelům škol a školských zařízení při šetření a vyřizování stížností a podnětů, které dostávají od žáků, jejich zákonných zástupců či jiných osob.
Stanovení dalších finančních prostředků pro mateřské, základní a střední školy a konzervatoře zřizované krajem, obcí nebo dobrovolným svazkem obcí na rok 2024 na financování ukrajinských asistentů pedagoga.
Od 1. 1. 2024 je plánována účinnost nové legislativní úpravy přijímacího řízení do středních škol a konzervatoří. Legislativní dokumenty, metodické materiály, tiskopis přihlášky a další informace naleznete zde, na stránkách Centra pro zjišťování výsledků vzdělávání a na nových webových stránkách sloužících k přihlašování.
Na konci listopadu končí projekt iKAP II – Inovace ve vzdělávání, který pro Hlavní město Prahu koordinoval Pražský inovační institut (Pii). Projekt, který trval dva a půl roku, byl zaměřený na pražské mateřské, základní a střední školy. Sdružoval čtyřiadvacet hlavních partnerů, kteří realizovali většinu aktivit. Byli mezi nimi neziskové organizace (např. Post Bellum, Člověk v tísni, InBáze, CEDU, SPKV a další) i školy a akademické instituce jako Univerzita Karlova, ČVUT nebo Smíchovská střední průmyslová škola.
Senátoři schválili poslanecký návrh novely školského zákona, která upravuje digitalizaci přijímacího řízení. V praxi to bude znamenat navýšení počtu škol na přihlášce, snazší přístup k informacím o výsledcích přijímacího řízení a nově také prioritizaci vybraných škol. Návrh novely školského zákona, kterou připravilo Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy, teď míří k podpisu prezidentovi republiky. Novela bude účinná od 1. 1. 2024, uchazeči se budou moci přihlašovat elektronicky na SŠ už v příštím roce.