Informace MŠMT
Zdroj: www.msmt.cz
Věstník 3/2019 obsahuje Soubor pedagogicko-organizačních informací pro mateřské školy, základní školy, střední školy, konzervatoře, vyšší odborné školy, základní umělecké školy, jazykové školy s právem státní jazykové zkoušky a školská zařízení na školní rok 2019/2020 . Informace o konání maturitní zkoušky reflektují změny, které vyplývají z novely vyhlášky č. 177/2009 Sb., o bližších podmínkách ukončování vzdělávání ve středních školách maturitní zkouškou, účinné od 1. 11. 2018.
MŠMT určilo časový rozvrh konání didaktických testů a písemných prací (jednotné zkušební schéma) společné části maturitní zkoušky pro podzimní zkušební období roku 2019, a to na dny 2. až 4. září 2019. Dále zveřejnilo seznam spádových škol, ve kterých se didaktické testy a písemné práce budou realizovat.
Dokument Normativy pro stanovení limitu počtu nepedagogických zaměstnanců MŠ, ZŠ, SŠ, konzervatoří a VOŠ zřizované krajem, obcí nebo svazkem obcí obsahuje soustavu normativů pro střední školy (na ředitelství, na další pracoviště, na třídu) a soustavu normativů pro konzervatoře (na ředitelství, na další pracoviště, na žáka).
V Informacích MŠMT k vedení dokumentace o dětech, žácích a studentech a některé další dokumentace v elektronické a listinné podobě se vyčleňují protokoly o závěrečných zkouškách a protokoly o maturitních zkouškách, které jsou obvykle vedeny v listinné podobě. MŠMT zdůrazňuje, že také tyto dokumenty lze vést pouze v elektronické podobě.
Centrum pro zjišťování výsledků vzdělávání
Zdroj: www.novamaturita.cz, www.cermat.cz
Centrum publikovalo statistickou analýzu výsledků ústních zkoušek a písemných prací společné části maturitní zkoušky v jarním zkušebním období v letech 2013–2019.
Dále Centrum zveřejnilo Maturitní kalendář pro podzimní zkušební období roku 2019.
Informace ČŠI
Zdroj: www.csicr.cz
Plán hlavních úkolů České školní inspekce na školní rok 2019/2020 vymezuje nové specifické úkoly spojené s činností střední školy: identifikace a hodnocení společných znaků vzdělávání v úspěšných středních školách v oborech vzdělání poskytujících střední vzdělání s výučním listem; hodnocení podpory rozvoje čtenářské, matematické a sociální gramotnosti v základních a středních školách a hodnocení forem, rozsahu, kvality a výsledků vzdělávání v tématech souvisejících s environmentální výchovou v základních školách a víceletých gymnáziích.
ČŠI zveřejnila Kritéria hodnocení podmínek, průběhu a výsledků vzdělávání na školní rok 2019/2020. Obsahují modifikaci pro střední vzdělávání – všeobecné (gymnaziální) a modifikaci pro střední vzdělávání – odborné.
Národní ústav pro vzdělávání
Zdroj: www.nuv.cz
Národní ústav pro vzdělávání informuje o postupném zveřejňování jednotného zadání pro závěrečné zkoušky v září 2019.
Publikace Uplatnění absolventů škol na trhu práce – 2018 může zaujmout výchovné poradce a školní metodiky prevence metodickými doporučeními pro práci se žáky ohroženými předčasným odchodem ze vzdělávání.