Aktuality

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy připravuje nový strategický dokument zaměřený na mládež a ke spolupráci přizvalo klíčové organizace a instituce, které se práci s mládeží věnují. Během dubna se proto na MŠMT konaly tři kulaté stoly, kterých se účastnili i ti, kterých se téma nejvíc týká, samotní mladí lidé sdružení např. v parlamentech dětí a mládeže.
Vydáno: Dnes
Důležité informace od MŠMT k zápisům do mateřských škol a do základních škol pro nadcházející školní rok 2024/202
Vydáno: Dnes
Od začátku dubna intenzívně probíhá veřejná konzultace k návrhu revize Rámcových vzdělávacích programů (RVP) pro předškolní a základní vzdělávání, kterou spustil Národní pedagogický institut (NPI ČR) ve spolupráci s Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy.
Vydáno: Včera
Podcastová série ŠIKANA, kterou v době startu podcastu doprovodí i další zpravodajské a publicistické příspěvky na celoplošných stanicích Českého rozhlasu, vznikala půl roku a reaguje na palčivý problém českých škol – šikanu a bezradnost, se kterou se mnohdy vyučující a ředitelky či ředitelé do řešení šikany pouštějí. I proto v r. 2004–2005 tým expertů kolem AISISu vyvinul program Minimalizace šikany.
Vydáno: Včera
AI v rukách teenagerů – svými projekty zlepšují život seniorům, autistům i nevidomým
Vydáno: 27. 04. 2024
Organizace SOFA se s finanční podporou Evropské komise věnovala vývoji kurzu a metodických materiálů zaměřených na zavádění trauma respektujícího přístupu pro pracovníky ve vzdělávání a sociální oblasti. 
Vydáno: 26. 04. 2024
Téma duševního zdraví se v roce 2020 nevynořilo z ničeho nic.
Vydáno: 26. 04. 2024
Finalisté roku 2024 - deset učitelských osobností ve finále GTP CZ
Vydáno: 26. 04. 2024
V éře velmi rychlého technologického pokroku přichází influencer Svatopluk Barek s inovativním vzdělávacím projektem #GeneraceAI, který má ambici změnit způsob, jakým mladí lidé vnímají a chápou oblast umělé inteligence. 
Vydáno: 25. 04. 2024
Od začátku roku 2024 proběhlo již více než 330 setkání územních metodických kabinetů, do kterých se zatím zapojilo přibližně 700 učitelů z různých škol. Ve 35 vybraných územích po celé ČR díky tomu vznikají učící se komunity. Dosavadní průběh setkání ukazuje nejen zájem učitelů o profesní rozvoj, ale také o vzájemnou spolupráci a sdílení know-how. Učitelé v metodických kabinetech mají zároveň možnost poskytnout hlubší zpětnou vazbu k právě probíhající veřejné konzultaci RVP.
Vydáno: 24. 04. 2024
Nejnovější statistiky a analýzy, které mapují situaci ohledně odkladů povinné školní docházky v ČR i v zahraničí. 
Vydáno: 24. 04. 2024
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy schválilo začátkem dubna 2024 nová pravidla pro vysokoškolské studijní programy, které vedou ke kvalifikaci pedagogických pracovníků. Tato nová pravidla, tzv. Rámcové požadavky, upravují podobu vzdělávání učitelů a dalších pedagogických pracovníků na všech fakultách připravujících učitele (pedagogických, přírodovědeckých, filozofických, tělovýchovných a dalších) a jsou součástí probíhající Reformy přípravy učitelů. Reforma má za cíl zajistit, aby systém přípravy učitelů v ČR do roku 2030 patřil k nejlepším v Evropě. 
Vydáno: 23. 04. 2024
Rámcové požadavky na studijní programy - metodický materiál k procesu posuzování vysokoškolských studijních programů,jejichž absolventi získají odbornou kvalifikaci pedagogického pracovníka 
Vydáno: 23. 04. 2024
...
Vydáno: 22. 04. 2024
Zajistěme budoucnost na dalších osmdesát let 
Vydáno: 20. 04. 2024
Výzkum postojů středoškoláků v ČR 2023 - JSNS
Vydáno: 20. 04. 2024
Praktické materiály na portálu JSNS.CZ vhodné i pro vyučující, kteří s AI začínají 
Vydáno: 19. 04. 2024
Projekt Probuď v sobě kreativce pokračuje a zapojené ostravské školy se do konce června 2024 mohou těšit na řadu zajímavých aktivit, které si pro ně připravili partneři projektu THeatr ludem, Moravskoslezská vědecká knihovna v Ostravě a PLATO Ostrava. Cílem projektu je podpora kreativního učení dětí, metodická podpora pedagogů, rozvoj kompetencí lektorů kulturního a kreativního sektoru, koordinace kreativního učení v rámci města a poskytování návodů a inspirace pro tvůrčí aktivity v oblasti kreativity. Ve školním roce 2023/2024 se projektu zúčastní šest základních a čtyři mateřské školy z Ostravy, absolvuje jej 50 pedagogů, 13 lektorů kreativního učení a přibližně 450 dětí a žáků.
Vydáno: 19. 04. 2024
Náročnost pozice ředitele nebo ředitelky školy, ucelená podpora jejich profesního rozvoje a zvyšování kvalifikace nebo inspirativní příběhy úspěšných lídrů škol, jsou součástí komunikační kampaně „Vedeme školu“, kterou spouští Národní pedagogický institut (NPI ČR) v dubnu a květnu. Kampaň bude akcentovat téma pedagogického leadershipu a problematiku s ním spojenou, ale má také řadu praktických výstupů v podobě nového webu, tematických podcastů nebo dalšího čísla časopisu o moderním vzdělávání – EduRevue.
Vydáno: 19. 04. 2024