Aktuality - strana 161

Vážené učitelky, vážení učitelé,
Vydáno: 06. 12. 2019
Studenti vzdělávacího programu pro budoucí učitele Učitel naživo se na konci 2. ročníku v klíčových učitelských dovednostech cítí silnější než průměrní čeští učitelé. V řadě dovedností jsou spíše na úrovni těch finských. Jako nejpřínosnější část programu studenti hodnotí praxi, pozitivně vnímají i výukové bloky. Většina absolventů Učitele naživo už působí jako učitelé, další to mají v plánu. Informace vyplývají z evaluační zprávy výcviku probíhajícího v letech 2017–2019.
Vydáno: 05. 12. 2019
Jen do konce prosince mají žáci základních a středních škol možnost přihlásit svého nejoblíbenějšího učitele či učitelku do ankety Zlatý Ámos.
Vydáno: 05. 12. 2019
Zlepšení ve všech třech sledovaných gramotnostech - čtenářské, přírodovědné i matematické - u českých žáků prokázaly výsledky mezinárodního šetření PISA 2018. V případě čtenářské gramotnosti se navíc ukázalo, že žáci veřejných škol jsou na tom výrazně lépe, než žáci škol soukromých či církevních. O výsledcích šetření dnes před novináři hovořili ministr školství Robert Plaga a ústřední školní inspektor Tomáš Zatloukal.
Vydáno: 04. 12. 2019
Centrum pro studium vysokého školství prezentovalo na MŠMT hlavní výsledky dotazníkového šetření studentů vysokých škol Eurostudent VII. Jednalo se o data za Českou republiku, šetření je však mezinárodní a konalo se již posedmé téměř ve všech zemích EU a Evropského hospodářského prostoru.
Vydáno: 04. 12. 2019
V dětském pokoji by neměl být počítač a večer ani mobil, říká lékařka.
Vydáno: 04. 12. 2019
Pokles ukazují i čísla České školní inspekce.
Vydáno: 04. 12. 2019
Výsledky českých žáků 
Vydáno: 03. 12. 2019
Pedagogičtí a sociální pracovníci, zástupci veřejného a neziskového sektoru i podnikatelé a zájemci z řad veřejnosti se sešli ve čtvrtek 28. listopadu v Centru současného umění DOX v Holešovicích na odborné konferenci nazvané Osobní prosperita – cesta udržitelného rozvoje společnosti. V programu zaměřeném zejména na prevenci a zmírňování následků chudoby se účastníci seznámili s principy budování osobní prosperity a s kultivací výuky zdravých finančních návyků napříč generacemi. Oznámen byl vznik nové nezávislé platformy „Naše peníze“. Zásadním tématem byla také integrace mladých lidí z dětských domovů. Zazněl i příspěvek propojující téma klimatických změn a ekonomicko-sociálních dopadů.
Vydáno: 03. 12. 2019
„Večer jsem nemohl vůbec usnout. Musel jsem pořád přemýšlet, jak bude asi pokračovat závodní hra. Potichu jsem se vykradl z postele, sebral mobil ze stolu a šup s ním zpátky pod peřinu, abych nevzbudil Nůďáka. Hra byla stále napínavější. Usnul jsem až pozdě v noci.“
Vydáno: 03. 12. 2019
Ve čtvrtek 28. listopadu se v Praze konala Výroční konference Operačního programu Výzkum, vývoj a vzdělávání (OP VVV). Hlavním tématem konference bylo společné vzdělávání a jeho podpora z OP VVV. Její podtitul zněl Společně: most k úspěchu. Kromě odborných prezentací a workshopů úspěšných projektů byla na programu také panelová diskuse, v rámci které Stanislav Štech, Jana Straková a Hana Stýblová debatovali o implementaci společného vzdělávání.
Vydáno: 03. 12. 2019
Jak inkluzi zvládají učitelé a jak rodiče?
Vydáno: 02. 12. 2019
Celkem 1381 výtvarných děl přišlo do soutěže, kterou vyhlásil Řídicí orgán Operačního programu Výzkum, vývoj a vzdělávání. Úkolem soutěžících z řad žáků ZŠ, gymnázií a ZUŠ bylo co nejlépe vystihnout, co pro ně znamená heslo „Škola hrou“, které je neodmyslitelně spjaté s osobností Jana Amose Komenského. Ti nejlepší byli oceněni hodnotnými cenami, které jim 28. listopadu 2019 předal náměstek pro řízení sekce EU a ESIF Václav Velčovský v rámci Výroční konference OP VVV.
Vydáno: 02. 12. 2019
Podle ředitelů školek rodiče nemají o vánoční provoz zájem. 
Vydáno: 29. 11. 2019
Je patrně drzost od nevyučujícího dětského psychologa klást následující otázku: Proč jsou fyzika a chemie ve škole důležitější předměty než hudebka a výtvarka nebo tělocvik? A co takové „ruční práce“ nebo etická výchova? Už vůbec si netroufám zeptat se, proč musí být povinná matematika u maturity. Kdo to tak rozhodl? Jaké jsou pro to odborné pedagogické důvody?
Vydáno: 28. 11. 2019
Česká školní inspekce zveřejňuje tematickou zprávu, která je souhrnným výstupem inspekční činnosti zaměřené na vzdělávání v tématech souvisejících s bezpečností v dopravě na základních školách ve školním roce 2018/2019.
Vydáno: 28. 11. 2019
Projděte si unikátní mapu vzdělávacích podmínek v Česku
Vydáno: 28. 11. 2019