Publikace
V této studii dokumentujeme, že v Česku se na úrovni vedení základních škol střetává několik extrémů:
- školy mají velmi vysokou autonomii,
- administrativní zátěž ředitelů škol je velmi vysoká,
- noví ředitelé nejsou na novou profesi v průměru dostatečně připraveni,
- platové ohodnocení práce ředitele je nízké a nedostatečně atraktivní a
- velmi vysoký počet malých škol vyžaduje vysoké počty ředitelů.
Publikaci si můžete přečíst zde
Z úvodu
„O důležitosti efektivního vedení škol dnes už asi nikdo nepochybuje. Možná i proto se vedení škol a pozice ředitele školy stalo v mezinárodním měřítku prioritou ve vzdělávacích politikách. Hraje totiž klíčovou roli ve zlepšení výsledků vzdělávání a kvality výuky, a to tím, že ovlivňuje motivace a schopnosti učitelů a zároveň také školské prostředí.“
Zdroj: Publikace Institutu pro demokracii a ekonomickou analýzu, Miroslava Federičová, listopad 2019