Nakoukněte do Letního speciálu Řízení školy.
Jakým směrem se při hledání spolupráce vydat? Na tuto otázku odpoví ministr školství Mikuláš Bek ve svém úvodním slově Letního speciálu.
Jak nastavit spolupráci mezi státem a nezávislými aktéry, které na poli vzdělávání působí? Jak propojit jednotlivé know-how a systémová opatření na státní úrovni?
Klíčem k takové spolupráci se staly hlavní cíle Strategie vzdělávací politiky ČR 2030+, protože stejně jako stát i nestátní organizace usilují o to, aby bylo vzdělávání více zaměřeno na kompetence, aby mohli mladí lidé lépe uspět v osobním, pracovním i občanském životě.
Partnerství pro vzdělávání 2030+, u jehož zrodu stálo sedm platforem, které dohromady sdružují téměř 500 (!) organizací působících ve vzdělávání, zastřešuje tuto společnou misi. Jak se povedlo najít způsob, jak propojit nezávislé organizace a podpořit je v jejich spolupráci? Vše Vám přiblíží článek Silvie Pýchové Partnerství pro vzdělávání 2030+: spolupráce na kolektivním dopadu.
Podpora ředitelů škol, pedagogů i celých učitelských sborů je v současné době velmi pestrá.
- místní akční plány rozvoje vzdělávání;
- projekty implementace dlouhodobých záměrů krajů;
- střední článek podpory MŠMT;
- projekty Kurikulum;
- Podpora rovných příležitostí realizované Národním pedagogickým institutem.
Pomáhají si nebo vzájemně konkurují? Každý z nich má své vlastní dílčí projektové cíle, vlastní tým a povinnosti vyplývající z naplánovaných aktivit. Pomůže Okresní partnerství v jejich koordinaci? Zvýší se pozitivní dopad na učení dětí? Vše vám přiblíží Vladimír Srb nejen na příkladu OP Brno – Venkov. Přečtěte si článek Okresní partnerství jako model regionální spolupráce na cílech Strategie 2030+.
Zdroj: Řízení školy