Zpětná vazba jako základ efektivní výuky

Vydáno:

Dylan Wiliam, pedagogická celebrita a guru formativního hodnocení, popisuje současný stav ve školách pomocí parafráze výroku rakousko-britského filosofa Karla Poppera jako „sérii nechtěných odpovědí na nevyřčené otázky“. Učitelé, kteří to mohou změnit, jsou ti, již chtějí být lepšími učiteli. Nikoliv proto, že by nebyli dost dobří, ale proto, že mohou být ještě lepší. Pokud mají učitelé pocit, že nic nemůžou zlepšit, žádná zpětná vazba či další vzdělávání jim k ničemu nepomůže.

Zpětná vazba jako základ efektivní výuky
Michal
Orság
ředitel, EDUkační LABoratoř
Je ale třeba mít na paměti, že jakákoli změna, tedy i zavedení formativního hodnocení, stojí určitý čas. Na to učitele upozorňujeme vždy a nejčastěji se nám dostává odpovědi, že na to

Související dokumenty

Pracovní situace

Kritéria hodnocení podmínek, průběhu a výsledků vzdělávání na školní rok 2014/2015
Hodnocení pedagogického pracovníka
Zpracovávání osobních údajů v podobě výsledků vzdělávání
Podmínky hodnocení výsledků vzdělávání žáka na vysvědčení
Aktualizace školního řádu základní školy na základě právních předpisů (2020/2022)
Vzdělávání dětí, žáků, studentů z Ukrajiny
Metodika k hodnocení žáků v základních školách dle zákona Lex Ukrajina ve školním roce 2021/2022
Metodika k hodnocení žáků ve středních školách a konzervatořích dle zákona Lex Ukrajina ve školním roce 2021/2022
Metodika k hodnocení studentů ve vyšších odborných školách dle zákona Lex Ukrajina ve školním roce 2021/2022
Vztahy školy a zřizovatele - neveřejné školy
Vztahy školy a zřizovatele - školy veřejné
Základní metodický rámec pro hodnocení škol ze strany zřizovatele
Hodnocení žáka omluveného z důvodu odmítání testování, ochrany dýchacích cest
Procvičování, domácí úkoly
Úvod do formativního hodnocení
Formativní hodnocení v praxi učitele
Učící se komunity učitelů
Školní družina a kritéria ČŠI
Určení formy, obsahu a pravidel používání žákovské knížky
Řízení pracovního výkonu

Poradna

Výuka plavání a omluvenky
Nehodnocení
Hodnocení v náhradním termínu
Poskytnutí informací třetí osobě
Náhrada druhého cizího jazyka
Rozsah a obsah hodnocení žáka
Hodnocení za 1. pololetí - nehodnocen