Sedm věcí, na kterých záleží při inovaci výuky informatiky a digitálních kompetencí na základní škole

Vydáno:
K napsání následujícího textu mne inspiroval Jaroslav Mašek svým článkem „Dvacet věcí, na kterých opravdu záleží nejen v malé revizi RVP ZV“ na Spomocníkovi Metodického portálu RVP.CZ. Rádi bychom prošli sedm vybraných námětů ze zmíněného článku a představili vám je ve světle podpůrných aktivit, které jsou pro vás připraveny v rámci společných aktivit MŠMT, NPI ČR a dalších partnerů na podporu inovace výuky nové informatiky a digitálních kompetencí žáků. Část aktivit pro vás realizujeme také v projektu Podpora práce učitelů v NPI ČR, kde s učiteli mluvíme o příležitostech, jež přinášejí do výuky ve škole základní gramotnosti, včetně gramotnosti digitální. V nově zveřejněném
RVP ZV zacíleném na digitální dovednosti dětí se principy této gramotnosti promítly do nové klíčové digitální kompetence žáků.

 

Pojďme si společně uspořádat myšlenky k tomu, co by ve vašem seznamu výzev pro naslouchání těmto inovacím mohlo být. Počet sedm jsme zvolili záměrně, z kognitivní psychologie je známo, že člověk v krátkodobé paměti udrží právě sedm plus/minus dva podněty (tzv. Millerovo magické číslo). Nechceme vás přehltit, zároveň budeme rádi, když se naše podněty z krátkodobé paměti přesunou u vás do té dlouhodobé.
Principům na podporu inovace ve výuce a rozvoje digitálních dovedností dětí se můžete věnovat s námi na
společenstvích praxe
nebo
minikonferencích
projektu PPUČ. Digitalizaci výuky a práci učitele se věnuje také
online nástroj
Profil Učitele 21, ve kterém se můžete seznámit s tím, kde všude vám technologie v učitelské práci mohou pomáhat. V onlin

Související dokumenty

Pracovní situace

Rok na střední škole v zahraničí z právního pohledu
Akreditace vzdělávacích programů v systému DVPP
Odborný rozvoj začínajících pedagogických pracovníků
Kvalifikační dohoda
Zvyšování kvalifikace pedagogických pracovníků
VP, středisko výchovné péče a OSPOD
Finanční gramotnost - modelové úlohy
Pokračování v základním vzdělávání podle § 55 odst. 2 školského zákona
Kritéria hodnocení podmínek, průběhu a výsledků vzdělávání na školní rok 2014/2015
Bezplatné poskytování učebnic
Strategické řízení a plánování v digitální škole
Bílá kniha
Přehled hlavních strategických a koncepčních dokumentů v oblasti vzdělávání
Vzdělávání koordinátorů EV
Zpracovávání osobních údajů v podobě výsledků vzdělávání
Možnost vzdělávat se současně ve více mateřských školách
Mediální vzdělávání
Nenávist na internetu se dá řešit včasnou prevencí, ale i aktivitami ve třídě
Určení formy, obsahu a pravidel používání žákovské knížky
Zákon o mimořádném ředitelském volnu a mimořádném vzdělávání distančním způsobem v souvislostech

Poradna

Ukončení předškolního vzdělávání
Výkaz práce
Povinné předškolní vzdělávání
Výuka Aj
Možnost hradit část dalšího vzdělávání z ONIV
Úhrada konference Škola jako místo setkávání ze Šablon
Celková doba přerušení vzdělávání ve střední škole