Aktivní občanství jako téma mezinárodní spolupráce

Vydáno:

Patří témata demokracie a aktivního občanství do výuky na základních školách? Odborná veřejnost se shoduje na kladném závěru – škola má na formování budoucích občanů nezanedbatelný podíl. Letos zveřejněná Strategie vzdělávací politiky ČR do roku 2030+ si dokonce za jeden z dlouhodobých cílů stanovila posílení kompetencí žáků pro aktivní občanský život. Některé školy si však podobný cíl vytyčily již dávno a nyní mohou sloužit jako příklad pro ostatní. Jednou z nich je i Základní škola a mateřská škola ANGEL v Praze 12, jejíž pedagogové se rozhodli načerpat nové zkušenosti prostřednictvím mezinárodní spolupráce s norskou školou.

Aktivní občanství jako téma mezinárodní spolupráce
Zuzana
Čílová
Dům zahraniční spolupráce
Základní škola a mateřská škola ANGEL je velkou komunitní školou v Praze 12 – Modřanech. Již od svého založení se snaží úzce spolupracovat s rodiči a místní komunitou a podporovat aktivní zapojení děti do dění ve škole i v okolí. Jak říká ředitelka školy Iva Cichoňová: „Podporovat aktivní občanství je důležité. Hlavně je důležité, aby se výchova k aktivnímu občanství realizovala v praxi a nebyla to jen formální záležitost. U nás si děti aktivity samy naplánují, zrealizují a vyzkoušejí. Je velmi důležité z dětí vychovat aktivní občany, protože pokud budou jen pasivně brát, co se jim nabízí, tak se asi nemáme na co těšit.“
Mo

Související dokumenty

Pracovní situace

Akreditace vzdělávacích programů v systému DVPP
Možnost vzdělávat se současně ve více mateřských školách
Přerušení vzdělávání (§ 66 odst. 5 školského zákona)
Přerušení vzdělávání žákyně dle § 66 odst. 6 školského zákona
Vzdělávání v soukromých a církevních základních a středních školách
Školní vzdělávací program
Revize RVP
Kritéria hodnocení podmínek, průběhu a výsledků vzdělávání na školní rok 2014/2015
Bezplatné poskytování učebnic
Evidence pracovní doby ve školství
Vzdělávání koordinátorů EV
Zpracovávání osobních údajů v podobě výsledků vzdělávání
Finanční gramotnost - modelové úlohy
Pokračování v základním vzdělávání podle § 55 odst. 2 školského zákona
Zákon o mimořádném ředitelském volnu a mimořádném vzdělávání distančním způsobem v souvislostech
Vzorové situace při žádosti rodiče o informace o průběhu vzdělávání dítěte
Smlouva o úplatném vzdělávání v soukromé a církevní škole
Činnost učitele základní školy v souvislosti se vzděláváním distančním způsobem
Smlouva o úplatném vzdělávání v soukromé a církevní škole - 2. část
Kooperace učitelů ve světle profesního učení

Poradna

Výuka Aj
Ukončení předškolního vzdělávání
Výkaz práce
Povinné předškolní vzdělávání
Vstupní lékařská prohlídka u pedagoga na DPP
Úhrada konference Škola jako místo setkávání ze šablon