Cílem článku je popsat některé zkušenosti s řešením problémových situací při organizaci základního uměleckého vzdělávání v základní umělecké škole. Článek je zaměřen zejména na postup předepsaný příspěvkovým organizacím.
Některé problémové momenty základního uměleckého vzdělávání
PhDr. Mgr.
Monika
Puškinová
Ph.D.
specialistka na školskou legislativu
Úhrada úplaty za vzdělávání ve veřejné základní umělecké škole
Poskytování zaměstnaneckých benefitů se může zprostředkovaně projevit v praxi veřejné základní umělecké školy (zřízené státem, krajem, obcí, svazkem obcí). Důvod spočívá v tom, že někteří zaměstnavatelé nabízejí úhradu školného dětí svých zaměstnanců. Do vztahu veřejné základní umělecké školy a zákonného zástupce nezletilého žáka tak vstupuje další subjekt – zaměstnavatel zákonného zástupce nezletilého žáka. Jeho „roli“ je nutné ujasnit a zjistit, zda zaměstnavatel zákonného zástupce nezletilého žáka může být osobou, které veřejná základní umělecká škola stanoví povinnost uhradit úplatu za vzdělávání žáka.
Z § 8 nebo § 7 vyhlášky č. 71/2005 Sb., o základním uměleckém vzdělávání, v platném znění, vyplývá, že ve veřejné základní umělecké škole je povinnost hradit úplatu za základní uměl