Vyšší odborná škola a Střední umělecká škola Václava Hollara je odbornou uměleckou školou. Originalita, invence, různý přístup k výtvarným úkolům, osobité výtvarné vidění i zpracování jsou prioritami, jež preferujeme. Chceme připravit absolventy, kteří budou ovlivňovat kulturu a estetické cítění naší společnosti. Výčet osobností, které prošly naší školou, to dokazuje.
Jednotné přijímací zkoušky
ak. mal.
Bohumír
Gemrot,
ředitel Vyšší odborné školy a Střední umělecké školy Václava Hollara, Praha 3
Uchazeče o studium přijímáme především na základě talentu arozdílnost mezi jednotlivými budoucími studenty vítáme. Jednotné přijímací zkoušky – plošné zadávání testů – nám nesdělí kompletní informaci o tom, zda má uchazeč o studium na naší škole předpoklady, které potřebujeme znát.
Jsme škola odborná, takže největší důraz klademe na odborné předměty. Matematika se u nás vyučuje pouze v 1. a 2. ročníku. Všeobecně vzdělávací předměty mají malou hodinovou dotaci. Vše je zaměřeno na získávání praktických odborných dovedností tak, aby je student dovedl využít v rámci své intuice.
Pro nás je důležité zjistit míru talentu uchazeče o studium. Jako nástroj pro zjištění této informace používáme talentovou zkoušku. Zde uchazeči prokážou schopnost výtvarně zpracovat svůj názor, prezentovat svou fantazii. Individuální názor je u uchazeče nutný. Koncepce talentových zkoušek je postavena tak, aby byla co nejvíce objektivní. Vhodnoticí komisi je pět členů využívajících bodový systém. Hodnotí schopnost kopírovat skutečnost, invenci, výtvarné myšlení a schopnost graficky zpracovat jednoduchý úkol.
Zájem o studium na naší škole je velký. Nemáme problém vybrat si každý rok nadané studenty. Počet přihlášek standardně převyšuje kapacitu přijímaných uchazečů. Přihlášek máme přibližně čtyřikrát více.
Vnucuje se však otázka počtu otevíraných výtvarných uměleckých škol a následné uplatnění ve společnosti. Pokud bude náš pohled pouze ekonomický, je to problém. Zamysleme se nad přínosem estetického vnímání naší populace. Zamysleme se nad ovlivňováním populace uměleckými díly. Nutnost podpory kultury je evidentní. Učme naše budoucí generace přemýšlet. Učme je znát kulturní dědictví a ctít ho.