Jak budovat efektivní školní poradenské pracoviště (4. část). Vzdělávání pracovníků školního poradenského pracoviště

V minulých dílech našeho seriálu jsme se mimo jiné zabývali kompetencemi pracovníků školního poradenského pracoviště. Připomeňme si, že kompetentní pracovník (Hroník, 2006) je charakterizován třemi dimenzemi: může (má konkrétní činnosti vymezené v pracovní náplni), chce (je motivovaný danou činnost vykonávat) a umí (disponuje potřebnými znalostmi a dovednostmi). A právě na poslední dimenzi se v dnešním článku zaměříme – budeme hovořit o vzdělávání pracovníků školního poradenského pracoviště.

Jak budovat efektivní školní poradenské pracoviště (4. část)
Vzdělávání pracovníků školního poradenského pracoviště
Mgr.
Irena
Trojanová
Ph.D.
Autorka blogu skolaroduzenskeho.cz, ředitelka ZŠ Bohumila Hrabala v Praze
Mgr.
Zuzana
Svobodová
Ph.D., DBA
Autorka blogu skolaroduzenskeho.cz, Katedra andragogiky a managementu vzdělávání PedF UK
Specifikem pedagogických pracovníků, a tedy i členů školního poradenského pracoviště je povinnost dalšího vzdělávání uvedená v

Související dokumenty

Pracovní situace

VP a další poradenští pracovníci
Školní psycholog na základní škole
Náplň práce školního speciálního pedagoga
Přehled situací, kdy je doporučení či součinnost školského poradenského zařízení nezbytnou podmínkou pro úkony ve vzdělávání
Individuální vzdělávací plán – vztah k různým oblastem činnosti školy
Podpora implementace novely školského zákona z Operačního programu Výzkum, vývoj a vzdělávání
Činnosti zajišťované v „malotřídních“ školách
Individuální vzdělávací plán – obecná charakteristika
Školní psycholog na střední škole
Odborná kvalifikace speciálních pedagogů, psychologů, metodiků prevence a asistentů pedagoga
Školní poradenské pracoviště (ŠPP)
VP a pedagogicko-psychologická poradna
Výchovný poradce a další (ne školské) organizace
Metodická informace pro školská poradenská zařízení
Doporučení pro ŠPZ k přístupu k ukrajinským dětem
Jednání výchovné komise
Metodika k institucionalizaci podpůrných pedagogických pozic
Praktické tipy, náměty z oblasti ICT
Žáci se speciálními vzdělávacími potřebami
Zařazování do platových tříd - speciální pedagog

Poradna

Ochrana osobních údajů
Doplnění pedagogické kvalifikace; asistent pedagoga
DVPP
IVP
Příplatek
Kvalifikace
Kvalifikace
Školní psycholog a jeho financování

Články

Jak budovat efektivní školní poradenské pracoviště (2. část). Interní spolupráce v rámci školního poradenského pracoviště
Jak budovat efektivní školní poradenské pracoviště (5. část). Příklad z praxe: začlenění žáka s OMJ
Jak budovat efektivní školní poradenské pracoviště (3. část). Spolupráce školního poradenského pracoviště s externími organizacemi a subjekty
Jak budovat efektivní školní poradenské pracoviště

Zákony

563/2004 Sb. o pedagogických pracovnících a o změně některých zákonů