Jak budovat efektivní školní poradenské pracoviště (3. část). Spolupráce školního poradenského pracoviště s externími organizacemi a subjekty

Vydáno: 7 minut čtení

V minulém dílu našeho seriálu jsme se společně věnovali správnému nastavení spolupráce uvnitř poradenského týmu, tedy uvnitř našeho školního poradenského pracoviště. Nastavili jsme komunikační toky, pravidelné porady a způsoby sdílení informací. I když máme ŠPP složené z výborných odborníků, neobejdeme se bez spolupráce s externími subjekty. Některá spolupráce je povinná a jiná vzniká logicky z aktuálních potřeb školy.

Jak budovat efektivní školní poradenské pracoviště (3. část)
Spolupráce školního poradenského pracoviště s externími organizacemi a subjekty
Mgr.
Irena
Trojanová
Ph.D.
autorka blogu skolaroduzenskeho.cz,
Mgr.
Zuzana
Svobodová
Ph.D.
autorka blogu skolaroduzenskeho.cz
Povinnou s

Související dokumenty

Pracovní situace

Činnosti zajišťované v „malotřídních“ školách
Doporučení pro ŠPZ k přístupu k ukrajinským dětem
Jednání výchovné komise
Způsob poskytování poradenských služeb školským poradenským zařízením
Ochrana osobních údajů v praxi poradenských pracovníků
Metodická informace pro školská poradenská zařízení
Náplň práce školního speciálního pedagoga
Supervizní a intervizní činnost ve školském a školním poradenském systému
Školní poradenské pracoviště (ŠPP)
Metodické doporučení k primární prevenci rizikového chování u dětí a mládeže
Individuální vzdělávací plán ve střední škole, konzervatoři a vyšší odborné škole
Nový metodický pokyn k prevenci a řešení šikany
Podpora implementace novely školského zákona z Operačního programu Výzkum, vývoj a vzdělávání
Syndrom vyhoření a jeho prevence
Adaptační koordinátor
Individuální konzultace na půdě školy
Metodika k institucionalizaci podpůrných pedagogických pozic
Náplň práce školního psychologa
Metodické komentáře k zákonu Lex Ukrajina 2
Školní psycholog na střední škole

Poradna

IVP
Ochrana osobních údajů

Články

Jak budovat efektivní školní poradenské pracoviště
Jak budovat efektivní školní poradenské pracoviště (4. část). Vzdělávání pracovníků školního poradenského pracoviště
Jak budovat efektivní školní poradenské pracoviště (2. část). Interní spolupráce v rámci školního poradenského pracoviště
Jak budovat efektivní školní poradenské pracoviště (5. část). Příklad z praxe: začlenění žáka s OMJ

Zákony

561/2004 Sb. o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon)

Vyhlášky

27/2016 Sb. o vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných
72/2005 Sb. o poskytování poradenských služeb ve školách a školských poradenských zařízeních