Nový RVP a programování v Minecraftu

Vydáno:

Rámcový vzdělávací program přináší ve výuce informatiky zásadní změnu, kterou je důraz na rozvoj tzv. informatického myšlení (v anglickém jazyce se používá termín „computational thinking“). Takové myšlení by mělo vést žáky k rozvoji schopnosti řešit problémy, tj. problémy popsat, analyzovat a následně hledat to nejlepší řešen

Prvním krokem v takovém procesu je obvykle rozdělení problému či úlohy na problémy a úlohy menší a jednodušeji uchopitelné. Pro malé úlohy pak žáci nacházejí řešení a učí se je vyskládat tak, aby vyřešili celou velkou úlohu. Přitom se zároveň učí přesně popisovat postupy, aby je dokázal vykonat i někdo jiný nebo třeba i „něco“ jiného. A t

Související dokumenty

Pracovní situace

Nastavení strategie výuky na dálku
Akreditace vzdělávacích programů v systému DVPP
Zákon o mimořádném ředitelském volnu a mimořádném vzdělávání distančním způsobem v souvislostech
Rok na střední škole v zahraničí z právního pohledu
Možné potíže plynoucí z intelektového nadání
Mediální vzdělávání
Facebook je do výuky sice pohodlný nástroj, ale jeho používáním žáky v on-line prostředí pracovat nenaučíme
Nenávist na internetu se dá řešit včasnou prevencí, ale i aktivitami ve třídě
Určení formy, obsahu a pravidel používání žákovské knížky
Virtuální hospitace: cesta k lepší škole
Zkušenosti s uzavřením škol i distančním vzděláváním
Individuální konzultace na půdě školy
Windows 10 pro učitele
Vzorové situace při žádosti rodiče o informace o průběhu vzdělávání dítěte
Smlouva o úplatném vzdělávání v soukromé a církevní škole
Činnost učitele základní školy v souvislosti se vzděláváním distančním způsobem
Smlouva o úplatném vzdělávání v soukromé a církevní škole - 2. část
Kooperace učitelů ve světle profesního učení
Možnost vzdělávat se současně ve více mateřských školách
Přerušení vzdělávání (§ 66 odst. 5 školského zákona)

Poradna

Výuka Aj
Ukončení předškolního vzdělávání
Výkaz práce
Povinné předškolní vzdělávání
Úhrada konference Škola jako místo setkávání ze šablon