Sekundární analýza ČŠI
Česká školní inspekce zveřejňuje sekundární analýzu, která má za cíl představit nejdůležitější zjištění z velkých mezinárodních šetření žáků a jejich zákonných zástupců, učitelů a ředitelů škol. Tato šetření jsou navíc doplněna o vlastní zdroje dat České školní inspekce (ČŠI) a Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy (MŠMT). Studie je rozdělena do několika kapitol, kdy nejprve jsou identifikovány hlavní příčiny problémů české vzdělávací soustavy, na ně navazují kapitoly, které se zabývají možným řešením.
- První kapitola se tak zabývá socioekonomickým rozvojem regionů a souvislostí s výsledky žáků.
- Druhá část navazuje předškolním vzděláváním.
- Třetí část se zabývá problematikou well-beingu žáků, a to nejen v kontextu SES.
- Čtvrtá část se zabývá kvalitou učitelů a hledá vlastnosti učitelů, které souvisí s lepšími výsledky žáků.
- Na tuto část navazuje pátá kapitola, která se podrobněji věnuje výukovým metodám a didaktickým přístupům.
- Poslední část se zabývá tématem managementu školy a vztahy mezi učiteli.
Sekundární analýzu si můžete přečíst ve formátu elektronické publikace nebo je k dispozici ke stažení ve formátu pdf.
Zdroj: https://csicr.cz/cz/Aktuality/Sekundarni-analyza-Zajimavosti-ceskeho-vzdelavani