Už je to více než měsíc, co byly kvůli karanténě zavřeny školy, a všichni - učitelé, děti a potažmo i rodiče se museli vrhnout na výuku “na dálku”, většinou online. Pro většinu z nich to není lehké, ještě těžší to však mají děti se speciálními vzdělávacími potřebami, děti sociálně znevýhodněné a děti s odlišným mateřským jazykem. Jsou nejčastěji opomíjeny, mohou být osamělé při svém učení, protože jejich rodiče často nejsou schopni jim pomáhat, navíc jim schází technika, nejsou online apod.
- Žáci s odlišným mateřským jazykem v době uzavření škol. Praktické ukázky možností výuky (premiéra 15. dubna od 15:00) - připravujeme společně s META, o. p. s.
- Jak dnes poskytovat podpůrná opatření? (premiéra 16. dubna v 16:00) - připravujeme společně s Českou odbornou společností pro inkluzivní vzdělávání (ČOSIV)
Spolu s organizacemi META, o.p.s., ČOSIV a Člověk v tísni proto připravujeme webináře, které pomáhají a radí učitelům, jak lépe zvládat výuku těchto dětí. Je to možná trochu náročnější přístup, ale určitě se vyplatí a tyto děti nebudou po návratu do škol úplně ztracené. Často také tato situace pomůže učiteli lépe pochopit, v jakých podmínkách tyto děti žijí.
Dosud proběhly dva webináře orientované na děti offline, tedy bez připojení k internetu, a jeden zaměřený na děti s odlišným mateřským jazykem. První můžete shlédnout zde a druhý tady. Dále jsme realizovali webinář Jak na výuku na dálku u žáků s odlišným mateřským jazykem?
Budeme rádi, když na naše webináře přizvete i své sledující a fanoušky. Jsou totiž plné praktických doporučení a ukázek, jak se sociálně znevýhodněnými dětmi i s dětmi s OMJ pracovat, jak jim předávat úkoly, jak jim pomoci, i jak navázat a udržovat kontakt s jejich rodiči.
Pokud byste se chtěli na něco zeptat, neváhejte nás kontaktovat. A pokud vás téma zaujalo, sledujte web Inkluzevpraxi.cz nebo náš nově založený YouTube kanál, kde postupně zveřejňujeme všechny naše webináře.
Zdroj: Pozvánka NPI ČR