Většina učitelů neví přesně, jak může rozpoznat nadané žáky a jak s nimi má správně pracovat. Chybí jim vědomosti v péči o talentované, a často se jim proto nedaří schopnosti těchto dětí adekvátně rozvíjet. Řekl to náměstek ústředního školního inspektora Ondřej Andrys. Zhruba 88 procent škol podle něj v minulém školním roce ve svých školních vzdělávacích plánech uvádělo, že nadání rozvíjí a podporuje, v řadě škol to ale v praxi nefunguje.
Nadaní a mimořádně nadaní žáci potřebují ke svému rozvoji podle odborníků především individuální přístup a množství podnětů ke svému rozvoji. Ve 45 procent škol ale kontrola v minulém roce zaznamenala nevhodnou podporu těchto žáků. Více o tom, že nastalá situce může vést u těchto dětí k frustraci a psychickým potížím, si můžete přečíst v tomto článku.