Umíme identifikovat a podpořit nadané žáky a žákyně v našich školách?

Vydáno: 1 minuta čtení

Záznam Kulatého stolu SKAV a EDUin z 27. března 2025 

  • Nadaným žákům nevěnujeme adekvátní pozornost.
  • Chybí dostatečná metidika a nástroje, které by vyučujícím umožnily tyto děti včas identifikovat a efektivně reagovat na jejich specifické vzdělávací potřeby.
  • Nadané děti s potřebou odlišného přístupu jsou tak často mylně označovány za problémové.

Záznam diskuse

Souhrn nejdůležitějších sdělení v TZ EDUin: EDUin spolu s Nadací RSJ radí rodičům nadaných dětí, na koho se mohou obrátit

Odborníci poukazovali na specifické vzdělávací potřeby těchto dětí, které nejsou plně legislativně zohledněny, a zdůrazňovali význam spolupráce rodičů a učitelů. Pedagogicko-psychologické poradny mohou diagnostikovat nadání a navrhnout podpůrná opatření, jako je individualizace výuky. 

 

Zdroj: SKAV, newsletter 3/2025