Záznam Kulatého stolu SKAV a EDUin z 27. března 2025
- Nadaným žákům nevěnujeme adekvátní pozornost.
- Chybí dostatečná metidika a nástroje, které by vyučujícím umožnily tyto děti včas identifikovat a efektivně reagovat na jejich specifické vzdělávací potřeby.
- Nadané děti s potřebou odlišného přístupu jsou tak často mylně označovány za problémové.
Souhrn nejdůležitějších sdělení v TZ EDUin: EDUin spolu s Nadací RSJ radí rodičům nadaných dětí, na koho se mohou obrátit
Odborníci poukazovali na specifické vzdělávací potřeby těchto dětí, které nejsou plně legislativně zohledněny, a zdůrazňovali význam spolupráce rodičů a učitelů. Pedagogicko-psychologické poradny mohou diagnostikovat nadání a navrhnout podpůrná opatření, jako je individualizace výuky.
Zdroj: SKAV, newsletter 3/2025