Téměř 50 nových webinářů pro učitele češtiny, matematiky a ICT zdarma

Vydáno: 4 minuty čtení

Národní pedagogický institut ČR zveřejňuje prostřednictvím svého projektu SYPO (Systém podpory profesního rozvoje pro učitele a ředitele) nové webináře týkající se oborových didaktik. Webináře jsou určeny pro učitele českého jazyka, matematika a ICT a doplňují profesní podporu, kterou učitelům nabízejí metodické kabinety SYPO. Projekt SYPO je realizován NPI ČR a spolufinancován EU.

„V období mimořádných opatření spojených s koronavirem bylo zřejmé, jaké výhody učitelům a ředitelům webináře přinášejí,“ říká Mgr. Jiří Nekola, hlavní projektový manažer SYPO, a dodává: „Našich webinářů k oborovým novinkám a didaktikám se v loňském školním roce zúčastnilo téměř 3 000 učitelů. Domníváme se, že budou zajímavé i pro ty, kteří se jich nemohli zúčastnit v reálném čase. Proto nyní na našem YouTube kanálu zveřejňujeme záznamy všech 48 webinářů SYPO.“ 

Webináře přinášejí profesní podporu učitelům českého jazyka, matematika a ICT a podporují činnost metodických kabinetů založených ve školním roce 2019/20. „Na konci školního roku jsme zveřejnili 17 záznamů, teď přidáváme dalších 31,“ shrnuje Nekola. Záznamy webinářů zaměřené na oborové didaktiky jsou zdarma a dosud si je pustilo 8 500 zájemců z pedagogické veřejnosti.

V letošním školním roce představí projekt SYPO nové webináře pro stávající kabinety a také webináře pro učitele z mateřských škol, prvních stupňů základních škol a pro učitele přírodovědných předmětů.  

Webináře pro učitele českého jazyka a literatury najdete zde.

Webináře pro učitele matematiky najdete zde.

Webináře pro učitele informatiky a ICT najdete zde.

Kontakty: 

Petr Štěpánek 

týmový manažer klíčové aktivity Veřejnost 

Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů – SYPO 

Národní pedagogický institut České republiky

Centrální pracoviště

Senovážné náměstí 25

110 00 Praha 1

GSM: +420 770 190 593

E-mail: petr.stepanek@npicr.cz

O projektu Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO): 

Projekt SYPO nabízí profesní podporu pedagogickým pracovníkům – učitelům a ředitelům škol v České republice – možnost rozvoje v každé fázi jejich kariéry: od začínajících po zkušené, s ohledem na jejich potřeby. Zaměřuje se na komplexní podporu odborného růstu s důrazem na kvalitu, a to za pomoci těchto nástrojů:  

- metodické kabinety na národní, krajské a oblastní úrovni; 

- komplexní a systematická podpora digitálního rozvoje škol, 

- Stálá konference ředitelů (kabinet vedení); 

- podpora začínajících učitelů; 

- transformace systému DVPP. 

Projekt byl zahájen 1. 1. 2018 a je realizován za podpory Národního pedagogického institutu České republiky (NPI ČR). Na spolufinancování projektu SYPO se podílí MŠMT a EU. Projekt SYPO je pětiletý, ukončen bude k 31. 10. 2022.  

Více informací naleznete na webových stránkách: www.projektsypo.cz.

O Národním pedagogickém institutu České republiky (NPI ČR): 

Národní pedagogický institut České republiky, příspěvková organizace přímo řízená MŠMT, je zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků. NPI ČR je školským vzdělávacím, metodickým, výzkumným, odborným a poradenským zařízením pro řešení otázek předškolního, základního, středního a vyššího odborného vzdělávání, základního uměleckého, jazykového, neformálního, zájmového a dalšího vzdělávání. Poskytuje vybraná studia ke splnění kvalifikačních předpokladů a studia ke splnění dalších kvalifikačních předpokladů (kromě didaktického studia cizích jazyků). Je pověřen funkcí revizního pracoviště a vedením a zveřejňováním Národní soustavy kvalifikací.

Hlavními cíli činnosti NPI ČR jsou zajistit systematický přenos vzdělávacích inovací z centrální koncepční úrovně do školské praxe v regionech. Podstatným prvkem nové organizace jsou regionální centra podpory pedagogů (krajská pracoviště NPI ČR), která poskytují metodickou podporu školám a pedagogům, cílené další vzdělávání pedagogických pracovníků (DVPP) hlavně ve státních prioritách, podporu strategického řízení ve školách a územích nebo podporu vedoucích pracovníků ve školství a dalších skupin pedagogických pracovníků (např. začínajících a uvádějících učitelů atd.).

NPI ČR vznikl k 1. 1. 2020 sloučení Národního ústavu pro vzdělávání (NÚV) a Národního institutu pro další vzdělávání (NIDV).

Zdroj: tisková zpráva, 15. 9. 2020, Národní pedagogický institut České republiky