Srdečně vás zveme na diskuzi, která se koná 9. června od 18 hodin v kavárně Langhans – Centrum Člověka v tísni, Vodičkova 37, Praha 1.
Nejen v mezinárodním srovnání vykazují čeští kluci horší výsledky ve škole než dívky. Častěji je jim diagnostikován Aspergerův syndrom, poruchy pozornosti s hyperaktivitou aj. Údajně více se uchylují k šikaně, agresi, drogám a únikům do paralelních světů jako jsou počítačové hry nebo party.
V předškolním vzdělávání učí jen necelé procento mužů. Na prvním stupni to není o mnoho lepší a i na středních školách představují učitelé výraznou menšinu. Kvůli vysoké míře rozvodovosti nebo pracovnímu nasazení absentují často otcové i při výchově v rodině. Jaká úskalí představuje výrazně feminizované české školství pro děti? Kde hledají mladí chlapci svoje mužské vzory? Kam unikají před školou?
Pozvání do diskuze přijali:
- Ivan Vodochodský – mužská studia, Fakulta humanitních studií Univerzity Karlovy
- David Čáp – psycholog, odborník na šikanu, Filozofická fakulta Univerzity Karlovy
- Tomáš Knobloch – učitel ZŠ a bývalý skautský vedoucí
Zdroj: www.varianty.cz