Každý, kdo přímo či nepřímo ovlivňuje dění ve školách a třídách (tedy i rodiče), se dozví víc o tom, jak funguje mysl žáků a jak se díky tomu můžete stát lepším učitelem.
Daniel T. Willingham vydává knihu, která si pod originálním titulem Why Don't Students Like School? získala obdiv pedagogů i rodičů po celém světě. Zaujme i vás?
Za přečtení stojí také rozhovor pro EDUkační LABoratoř, kde autor odpovídá např. na otázku:
"Je podle vás znalost principů myšlení, jak je odhalují kognitivní vědy, nezbytnou výbavou každého učitele, nebo je možné žáky skvěle vyučovat i bez toho?
Mám za to, že mu může zásadně pomoci. Každý učitel má v hlavě nějaký model toho, jak se děti učí, co je motivuje a jaké emoce prožívají. Na jeho základě pak rozhoduje, jak jednat a reagovat v každodenních situacích ve třídě. Výzkum na poli kognitivních věd učitelům může nabídnout nové a prokazatelně užitečné způsoby, jak o učení, motivaci a emocích dětí přemýšlet."
Na webu www.edukacnilaborator.cz také najdete ukázku z této knihy.
Zdroj: EDUkační LABoratoř