Kampaň Nechmel děti
Kampaň neziskové organizace Suchej únor Nechmel děti má jasné poslání. Vysvětlit rodičům, prarodičům a dalším dospělým, že děti nemají pít jakoukoliv náhražku alkoholu.
Mnoho lidí si neuvědomuje (až každý čtvrtý rodič), že nealkoholická piva mohou obsahovat až 0,5 % alkoholu (průměrně 0,23 %). Pokud dospělý vypije plechovu ovocného nealkoholického piva, nemusí pocítit žádné účinky. U dvacetikilového dítěte se už ale projevit mohou.
Klíčová data výzkumu:
- Ochucené pivní nápoje pije dle odpovědí rodičů 36,4 % dětí ve věku 11-15 let, a dokonce i 11,1 % dětí ve věku 3 - 6 let.
- 38 % rodičů nabídlo svému dítěti alkohol před jeho 15. rokem.
- 23 % (každé 4. dítě) pije nealkoholická ochucená piva. Třem procentům dětí dávají rodiče i alkoholická ochucená piva, tzv. radlery.
- Každé čtvrté dítě si poprvé přiťuklo ve společnosti svých rodičů.
Více informací: https://www.nechmeldeti.cz/
Rodičovské šestero: https://www.nechmeldeti.cz/
Kampaň Nechmel děti realizuje Suchej únor, z. ú.
Odborná podpora kampaně: Klinika adiktologie, Asociace nestátních organizací, MŠMT, OSPRCH.
Česká republika se dlouhodobě drží na předních příčkách ve spotřebě alkoholu. Přes milion lidí se pohybuje na hraně rizikového pití. Vedle toho, že je u nás alkohol mimořádně dostupný (nízká cena i dostupnost v obchodech), hrají roli i kulturní specifika – třeba to, že alkohol je považovaný za nezpochybnitelnou součást rodinných oslav i dalších společenských příležitostí. Ačkoli se postupně zvyšuje věk, kdy děti zažijí první opilost, neděje se tomu tak rychle, jako v jiných státech.
Zdroj: https://www.nechmeldeti.cz/