Výzva OP JAK Nové technologie a proměny vzdělávání, výzkumu a trhu práce
Operační program Jan Amos Komenský hledá učitelky a učitele, kteří vyučují v osmých ročnících na základních školách (či terciích víceletých gymnázií) a chtěli by se zapojit do inovativního výzkumného projektu, který bude pomáhat dětem rozvíjet dovednosti a kompetence důležité pro život v 21. století – od spolupráce po kreativní myšlení.
Máte na škole učitele nadšené do výzkumu a inovací ve vzdělání nebo Vás osobně tato oblast zajímá? Vyplňte krátký dotazník (13 otázek) a přihlaste se ještě dnes: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdQ6eEmFDJNLvKA6VTXunwF-uDo_fTrFqk6E07VMRqtE0K6yA/viewform?pli=1
Proč se zapojit?
Nástroj otestujeme ve stovkách škol po celé republice – a právě vaše škola se může stát součástí této unikátní intervence. Testování bude probíhat v osmých třídách ZŠ a v terciích víceletých gymnázií. Získáte bezplatný přístup k AI nástroji, metodice pro rozvoj měkkých dovedností a klíčových kompetencí, a stanete se součástí projektu, který může změnit způsob, jakým přemýšlíme o vzdělávání v 21. století.
- HLAVNÍ ŘEŠITEL: Ekonomický ústav Akademie věd
- SPOLUŘEŠITELÉ: Scio Research, Sociologický ústav AV ČR, PAQ Research
- DOBA REALIZACE: 2025 - 2028
- Více informací: https://www.scioresearch.com/aktualni-projekty/
O spolupráci
- honorovaná spolupráce (290 Kč / hod)
- možnost zapojit se do výzkumného projektu, který bude pomáhat dětem rozvíjet dovednosti a kompetence důležité pro život v 21. století – od spolupráce po kreativní myšlení.
- aktivní přispívání k novým vědeckým poznatkům v oblasti AI
- volný přístup k vysoce inovativním technologiím ve vzdělávání, včetně příručky k úspěšnému využívání AI ve výuce
- profesní rozvoj v oblasti využití AI ve výuce
- proškolení a podpora z naší strany po celou dobu výzkumu
- postupy a nástroje použité během sběru dat a výzkumu jsou schváleny etickou komisí
Více informací o výzvě
Hlavním cílem celého projektu je prostřednictvím špičkového mezinárodně zakotveného společenskovědního výzkumu s aplikačním potenciálem přinést nové poznatky o dopadech nových technologií na trhu práce, ve vzdělávání a o jejich roli v aktuálních výzvách v oblasti řízení a hodnocení vědy.
Projekt je řešen v rámci konsorcia výzkumných institucí a organizací, jehož je Scio Research součástí. Samotné Scio Research plánuje v rámci projektu vytvořit nástroj na podporu zvídavosti a kreativity u dětí. Nástroj, který je postaven na bázi umělé inteligence (AI) má být použitelný ve školách při vyučování, případně i doma. Má být atraktivní pro děti, ale zároveň má podporovat zvídavost a kreativitu. Nástroj následně plánujeme otestovat ve školách v rámci velké intervence (nižší stovky škol) s kontrolní skupinou vždy v osmé třídě základních škol a víceletých gymnázií.
Cílem je, aby AI-based nástroj u dětí natrénoval a podpořil zvídavost a kreativitu nejen krátkodobě, ale i dlouhodobě. V rámci projektu plánujeme také vytvořit nové nástroje (či výrazně vylepšit stávající nástroje) na měření zvídavosti a kreativity u dětí. Bude se jednat o nejen o dotazníkový nástroj, ale i behaviorální metodu. Taktéž plánujeme vytvořit metodiku na podporu zvídavosti a kreativity pro školy, která bude popisovat nejen způsob, jakým pracovat s AI nástrojem, ale také způsob, jak vytvořit ve školách bezpečné prostředí podporující zvídavost a kreativitu.
Chcete se na něco zeptat?
Veškeré otázky ohledně výzkumu či možnosti zapojení se do něj vám rádi zodpoví kolegové na e-amilu info@scioresearch.com.
Zdroj: OP JAK výzva, MŠMT; https://drive.google.com/file/d/1Ey-8ZWjB21vxK4CWd2owmFvWg-fTVKOC/view