Slovo úvodem
Ať už na rok 2021 budete z pozice učitelů vzpomínat jakkoliv, potěšující je představa, že je za námi. A pokud čtete následující řádky, lze předpokládat, že přes všechny nesnáze, které pandemie do výuky přinesla, jste se rozhodli zůstat, což je dobře, jelikož odolní a nadšení učitelé jsou ve školství potřeba. Ale minulý rok přinesl také řadu úspěchů v oblasti vzdělávání. Stačí se podívat na vítězné projekty ceny EDUína nebo si přečíst reflexi aktivit za rok 2021 Učitelské platformy a hned se nám vrací trochu optimismu do žil. Možná i o některých učitelích platí citát z Talmudu: „Jsme jako olivy – teprve když jsme drceni, vydáváme ze sebe to nejlepší.“ Jen bych nám všem přála, abychom v novém roce tlak, který nás nepochybně čeká, dále zvládali a třeba vám k tomu pomůžou i následující texty, které přináší inspiraci do výuky a sdílení dobré praxe. Nebo vám mohou pomoci předsevzetí, která zpravidla většině z nás pravidelně zpestřují lednové měsíce, než upadnou v zapomnění.
Vážení čtenáři, vážené čtenářky, milí učitelé a učitelky, děkuji za vaši práci a přeji úspěšný start v novém roce 2022.
Markéta Beková,
odborná editorka Učitelského měsíčníku
Všichni předplatitelé tištěného časopisu Učitelský měsíčník si mohou kdykoliv přečíst všechny články v archivu. Jste předplatiteli a nemáte aktivovaný archiv? Zaregistrujte se na rizeniskoly.cz/registrace a napište nám (redakcers@rizeniskoly.cz), na který e-mail jste se registrovali a pod jakým IČ jste předplatné zakoupili.
Zdroj: Učitelský měsíčník, Leden 2022