FutureEdu v roce 2024 přináší unikátní propojení britské a české vize rozvoje vzdělávání. Celodenní festival idejí jde daleko za hranice běžných úvah o vzdělávání. Můžete se těšit na strategické diskuse týkající se dlouhodobých změn, které budou formovat budoucnost vzdělávání v širším kontextu technologických a společenských změn.
Program konference představí přednášky od předních současných odborníků na dané téma. Vystoupí například Lucy Crehan, mezinárodní konzultantka v oblasti vzdělávání a autorka knihy Chytrozemě. Na otázku, co mají země s nejlepším školstvím společné, říká Lucy Crehan “Učitelé jsou považováni za profesionály, kteří se neustále vzdělávají a jejichž příprava je založena na výzkumu. Není to tak, že jakmile se stanete učitelem, už jste připraven navždy. Tyto země mají také jasně specifikované osnovy, které nejsou přeplněné, což umožňuje kvalitní a efektivní výuku.”
Sledujte online či záznam: |
Mezi dalšími špičkovými odborníky se představí také Howard Williamson, profesor z University of South Wales, který již provedl více než 70 výzkumných studií o vzdělávání, sociálním začleňování a rozvoji mladých lidí. Vydal také několik zásadních publikací, které formovaly náhled na současné vzdělávání.
Konferenci zahájí britský velvyslanec Matt Field, a ministr školství, mládeže a tělovýchovy Mikuláš Bek. Vystoupí i ředitel Domu zahraniční spolupráce Michal Uhl. “Vedení školy formuje atmosféru školy a leadership je klíčovou vlastností, kterou musíme podporovat a pěstovat. Potřeby společnosti a poznatky ve vzdělávání se v posledních letech dramaticky mění a systém na to musí umět reagovat, což bez leadershipu nepůjde.” říká Uhl k letošnímu tématu konference.
Tematicky je program zaměřen nejen roli leadershipu v současném a budoucím vzdělávání, ale i výzvám, které přinášejí nové technologie, zejména umělá inteligence. O tom, jak využít AI k nácviku komunikačních dovedností, promluví Daria Hvížďalová či Ivana Böhmová z NPI.
Konference FutureEdu 2024 tak nabídne inspirativní pohled na budoucnost vzdělávání, kde bude klíčovým faktorem schopnost leaderů přizpůsobit se technologickým změnám a využít je pro rozvoj vzdělávacích institucí i jednotlivců.
Zdroj: Opero, s. r. o.