Koncepční rámec šetření TALIS 2013

Vydáno: 2 minuty čtení

Dokument představuje základní koncepční rámec mezinárodního šetření o vyučování a učení (TALIS) 2013.

Obsahuje obecný záměr šetření, jeho hlavní cíle, definici šetřené populace i popis témat, kterým se šetření věnuje. Záměrem tohoto koncepčního rámce je také podat stabilní základy pro příští vlny šetření TALIS, přestože je žádoucí, aby se samotná podoba šetření a jeho analytický rámec vyvíjely a přizpůsobovaly změnám ve společnosti a v oblasti vzdělávání. Aby bylo šetření TALIS založené na pevném teoretickém podkladu, byl do něj také zařazen přehled důležitých současných teorií a výzkumů zabývajících se vyučováním a prostředím výuky. Tyto poznatky pak byly využity pro vytvoření různých dimenzí, témat a indikátorů, kterým země účastnící se šetření přisoudily vysokou politickou prioritu a které poskytují organizační a koncepční podporu šetření.

Tento dokument je překladem anglického originálu a je vydán jako plánovaný výstup projektu Kompetence III spolufinancovaného Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

Ke stažení: Koncepční rámec šetření TALIS 2013