Kolem 15 procent rodičů se nezúčastňuje třídních schůzek. Jedním z hlavních důvodů jejich absence je neefektivní časová organizace setkávání s učiteli.
Podle průzkumu společnosti PAQ Research z roku 2021 se třídních schůzek účastní zhruba 85 procent rodičů, z toho 40 procent rodičů navštěvuje schůzky vždy a 45 procent občas. Zbylých 15 procent na třídní schůzky chodí jen zřídka nebo vůbec. Hlavním důvodem neúčasti je pro většinu rodičů neefektivita a časová náročnost schůzek.
|
Některé školy i učitelé už rodičům vycházejí vstříc a vypisují pravidelné termíny individuálních konzultací, pomáhají jim k tomu rezervační systémy. Vítaným trendem jsou tzv. tripartity, kdy se na osobní konzultaci schází učitel – rodič – žák.
Jak vést rozhovor s rodiči? - časopis Řízení školy: Pro současnou školu jsou klíčové otázky, jak lze zapojit rodiče do dění školy, jak s nimi začít spolupracovat a vytvářet partnerský vztah a jak s nimi vést radostný a užitečný rozhovor.
Více informací o rezervačním systému.
Třídním schůzkám jsme se věnovali na Řízení školy:
- Třídní schůzky jinak?
- Jak zefektivních třídní schůzky?
- Co je účelem třídní schůzky?
- Co mi na fakultě o třídních schůzkách neřekli?
- Komunitní tlumočníci na třídních schůzkách
- Rodičovské schůzky netradičně (MŠ)
Zdroj: Tisková zpráva ze dne 25. září 2024, Reservando, rezervační systém pro školy; Řízení školy