Jakou máte účast na třídních schůzkách?

Vydáno: 2 minuty čtení

Kolem 15 procent rodičů se nezúčastňuje třídních schůzek. Jedním z hlavních důvodů jejich absence je neefektivní časová organizace setkávání s učiteli.

Podle průzkumu společnosti PAQ Research z roku 2021 se třídních schůzek účastní zhruba 85 procent rodičů, z toho 40 procent rodičů navštěvuje schůzky vždy a 45 procent občas. Zbylých 15 procent na třídní schůzky chodí jen zřídka nebo vůbec. Hlavním důvodem neúčasti je pro většinu rodičů neefektivita a časová náročnost schůzek. 

  • Konání v nevhodných termínech;
  • Probírání obecných informací;
  • Chybějící individuální zpětná vazba;

Některé školy i učitelé už rodičům vycházejí vstříc a vypisují pravidelné termíny individuálních konzultací, pomáhají jim k tomu rezervační systémy. Vítaným trendem jsou tzv. tripartity, kdy se na osobní konzultaci schází učitel – rodič – žák.

Jak vést rozhovor s rodiči? - časopis Řízení školy: Pro současnou školu jsou klíčové otázky, jak lze zapojit rodiče do dění školy, jak s nimi začít spolupracovat a vytvářet partnerský vztah a jak s nimi vést radostný a užitečný rozhovor.

Více informací o rezervačním systému.

Třídním schůzkám jsme se věnovali na Řízení školy: 

 

Zdroj: Tisková zpráva ze dne 25. září 2024, Reservando, rezervační systém pro školy; Řízení školy