Jak efektivně integrovat a vyučovat žáky s odlišným mateřským jazykem na střední škole?

Vydáno: 2 minuty čtení

Toto důležité téma pro středoškolské vzdělávání je podrobně rozebíráno v dvoudílném podcastovém seriálu s Michaelou Jiroutovou, která má bohaté zkušenosti s prací v oblasti inkluzivního vzdělávání v neziskové organizace META.

V prvním dílu (podcast 45) se zaměřuje na integraci žáků s odlišným mateřským jazykem do školního prostředí a výuku češtiny jako druhého jazyka. Přináší cenné rady pro učitele, jak podpořit tuto integraci a pomoci žákům osvojit si češtinu. Díl obsahuje i zkušenosti škol, které se s prací se žáky s OMJ setkaly.

Druhý díl podcastu (podcast 47) se zaměřuje na zvládnutí přijímacích a maturitních zkoušek na střední škole žáky s OMJ. Diskutuje se o klíčových faktorech pro úspěšné studium na střední škole a o potřebě poskytovat těmto žákům intenzivní podporu před těmito náročnými zkouškami. Článek k podcastu rovněž nabízí praktické výukové tipy pro učitele na středních školách.

S narůstajícím počtem žáků s odlišným mateřským jazykem, zejména v kontextu aktuálních událostí, je tato problematika stále naléhavější. Proto je nezbytné hledat systémové změny a větší podporu pro tyto žáky, aby mohli úspěšně dokončit své středoškolské vzdělání a lepší start do budoucího života.

Zdroj: https://zapojmevsechny.cz/