18. října 2017 v Impact Hub Praha (Drtinova 10, Praha 5)
Program
9:00 – 9:30 Registrace
9:30 – 10:55 Blok I
- Zahájení; Příklady dobrých ředitelů – co ředitelé dokázali. (Zdeněk Slejška, EDUin, o. p. s.)
- Jak probíhá výběr ředitele? Co by o tom měli vědět rodiče a jak se mohou zapojit? (Miroslav Hřebecký, EDUin, o. p. s.)
- Kdo tvoří a nastavuje pravidla – škola, rodič, žák. (Václav Nádvorník, ZŠ Londýnská, Praha)
- Ředitel jako správce nemovitostí nebo pedagogický manažer? Role ředitele ve škole a jak mu ji usnadnit. (Václav Trojan, Centrum školského managementu PedF UK)
10:55 – 11:20 Přestávka
11:20 – 13:00 Blok II
- Kam až pustit rodiče – kde vede hranice autonomie školy, do čeho rodiče mohou mluvit a co už nechat na škole. (Tomáš Feřtek, EDUin, o. p. s.)
- Ředitel jako nárazník při komunikaci s rodiči. Jak vést konfliktní komunikaci? (Elen Mešková, Asociace mediátorů)
- Demokracie ve škole: jak se děti a rodiče mohou podílet na směrování školy? (Tomáš Hazelbauer, CEDU)
- Výběr učitelů ředitelem – personální politika ve škole (Eva Dittrich Sanigová, ZŠ Livingston)
- Děti chytrých rodičů (Joachim Dvořák, nakladatelství Labyrint)
- Shrnutí (Zdeněk Slejška, EDUin, o. p. s.)
13:00 – 13:45 Oběd
13:45 – 14:45 Workshopy I
- Jak funguje participace ve škole – simulace. (Tomáš Hazelbauer, CEDU)
- Konfliktní komunikace mezi školou a rodiči – praktický nácvik situací. (Elen Mešková / Jitka Jilemická, Asociace mediátorů)
- Jak na fungující školskou radu (Zbyněk Kundrum, ZŠ Mozartova, Olomouc)
14:45 – 15:00 Přestávka
15:00 – 16:00 Workshopy II
- Ředitel zavalený papíry a byrokracií. Jak a kde mu usnadnit práci, aby se mohl věnovat kvalitě výuky a řízení svých učitelů? (Miroslav Hřebecký, EDUin, o. p. s.)
- Konfliktní komunikace mezi školou a rodiči – praktický nácvik situací (Elen Mešková / Jitka Jilemická, Asociace mediátorů)
- Jakou potřebujeme školu aneb jak specifikovat objednávku směrem k řediteli? (Tomáš Feřtek, EDUin, o. p. s.)
Kontakt
Dana Musilová
dana.musilova@eduin.cz
777 222 081